Gå til innhold

Overnaturlige historier fra Dunderlandsdalen?


ChrisLithen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste akkurat samme artikkel og søkte opp Dunderlandsdalen på Google og fant denne tråden. Jeg er også interesert i å høre mer :)

 

edit:

for all del kan det jo også denne vg artikkelen være en PR boost for skrekkfilmen som skal komme ut. Er jo god gratis reklame det der.

Endret av Knife
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"VG Nett har kontaktet Rognan, og ikke omvendt. Likevel vil mange kunne tro at dette er et rent PR-stunt for å skape blest om filmen." - Derfor har vi deaktivert kommentarfeltet noe vi ellers kun gjør i følge lover og regler for beskyttelse av privatpersoner eller enkelte politiske/ideologiske saker.

 

Og hvis VG har kontaktet de først, var det for å intervjue Rognan kun om selve filmen, eller hvordan fikk de vite om crewets opplevelser? Ved et tips, eller at Rognan fortalte det selv? Og dermed kan ikke VG konkludere med at dette ikke er et PR stunt fra hans side, kun ved å si at de kontaktet han først. Og hvordan vet de at tipset ikke kom fra en på "innsiden".

 

Men over på det overnaturlige.. Hvor lagres informasjonen om de døde menneskene? Med tanke på 200.000 år med menneskelig historie, vil ikke all denne informasjonen ta mer og mer plass? Er denne informasjonen forbeholdt mennesker, er det kun vi som kan bli til "spøkelser"? Svever det rundt oss komplett informasjon om all verdens døde individer, fra de utallige døde individer som har eksistert på jorden i de drøyt milliard årene det har eksistert liv?

 

Energi kan ikke skapes eller brytes ned, den kan kun videreføres. Når et spøkelse dukker opp med komplett informasjon om den avdødes personlighet, hvor kommer energien fra? Hvilke uhyre sofistikerte mekanismer er det som oversetter informasjonen til konkret interaksjon med "klarsynte"? Hvilke årsakssammenhenger ligger bak at disse sofistikerte mekanismene klarer å høste energi fra prosesser vi kan observere (en omforming av energi vi aldri har vært vitne til, på tross av at det er fullt målbart) og bruke den energien til å tilsynelatende kanalisere usynlig informasjon til den "klarsyntes" sanseintrykk?

 

Og med tanke på all den energien, all den informasjonen som påstått flyter fritt mellom hordene av døde mennesker og oss levende, hvorfor har dette aldri blitt observert i kontrollerte forsøk? Hvorfor finner det ikke ett eneste håndfast bevis for noe "mer mellom himmel og jord"?

 

Man kan ikke innføre den "andre siden" som ikke kan observeres og aldri falsifiseres. På samme måte kan jeg påkalle en hvilken som helst "andre side" og et hvilket som helst fenomen. Jeg kan påstå at på den andre siden (en annen andre siden enn den første) så er det en gjeng intelligente hester som kommuniserer med meg. Dette har like stor legitimitet som at klarsynte kan kommunisere med døde mennesker på sin "andre side".

 

Og som vi kan se på TV hvor de "klarsynte" kommuniserer med de på "den andre siden", hvilken versjon av den døde vil jeg få snakke med? Det er jo litt forskjell på å snakke med en senil gamling eller en vital 70-åring, eller person før eller etter et hjerneslag. Hvilken versjon av meg er det som bevares "på den andre siden"?

 

Hadde vært interessant å se hvor mye kommunikasjon det hadde blitt med "den andre siden" dersom Jens Stoltenberg forbød "klarsynte" å ta betalt for sine tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...