Enfenion Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tenkte bare jeg skulle tipse om en snarvei jeg bruker veldig mye... Artikkelen nevner om: Ctrl+Pil høyre/venstre >> Spole frem/tilbake Men, denne spoler nokså langt av gangen... For "finjustering" finnes også: Alt+Pil høyre/venstre >> "Spole et kort stykke frem/tilbake" Shift+Pil høyre/venstre >> "Spole et veldig kort stykke frem/tilbake" Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 VLC fantes til iOS, men Apple trakk dessverre appen fra markedet for kort tid siden. Francis Takk for tips, har fikset! Lenke til kommentar
la7gla Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Vlc er overvurdert. Jeg har i flere år brukt VLC. Men etter å ha startet samme film i VLC og i Microsoft media player Så har jeg kuttet ut å bruke VLC. (Dog bruker jeg eksterne codexer i MMP) Bildekvaliteten er MYE bedre i MMP. Spesielt fargedybden. Prøv selv 1 Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Finnes det manuell zoom-muligheter i VLC? De fleste MKV-filene jeg spiller vises med sort rand både over/under og på sidene... Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Finnes det manuell zoom-muligheter i VLC? De fleste MKV-filene jeg spiller vises med sort rand både over/under og på sidene... Dobbelt klikke på filmen gir full screen. Ellers så kan du prøve scale eller aspect ratio. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Man bruker crop til å få vekk sort ramme Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Flott artikkel! Vi ønsker oss flere liknende artikler om andre populære programmer/produkter. =) 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Mange bra funksjoner i VLC, spesielt record. Men får mye bedre bilde i MPC HC... Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 MPC-HC+CCCP+CoreAVC er 3 programmer..VLC er ett program. Bruke 3 programmer eller bruke 1 program..hmmm :-) Er bare en spiller, resten er codecs. Enkelt valg spør du meg når det er såpass mye bedre enn VLC (spesielt til mitt bruk) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 MPC-HC+CCCP+CoreAVC er 3 programmer..VLC er ett program. Bruke 3 programmer eller bruke 1 program..hmmm :-) Er bare en spiller, resten er codecs. Enkelt valg spør du meg når det er såpass mye bedre enn VLC (spesielt til mitt bruk) Jeg prøvde dette, men bildet var helt ødelagt etter å ha prøvd en film i MPC med ccc og avc installert. Er det noen rekkefølge en må følge? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bruker bare MPC HC med K-Lite kodek, funker bra. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) MPC-HC+CCCP+CoreAVC er 3 programmer..VLC er ett program. Bruke 3 programmer eller bruke 1 program..hmmm :-) Er bare en spiller, resten er codecs. Enkelt valg spør du meg når det er såpass mye bedre enn VLC (spesielt til mitt bruk) Jeg prøvde dette, men bildet var helt ødelagt etter å ha prøvd en film i MPC med ccc og avc installert. Er det noen rekkefølge en må følge? Avinstaller alt av spillere og codecs (ikke musikkavspillere) Installer den nyeste CCCP, som inneholder MPC-HC. Alt skal funke fint uten noe knoting. Om du har en litt treig PC, kan du installere CoreAVC (koster penger, men kan enkelt bli funnet gratis). Husk å huke av å bruke CoreAVC i instillingene om du velger det. Endret 11. februar 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
GtR Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bruker VLC til å spille av fra DVB-T tuner(USB) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Vlc er overvurdert. Jeg har i flere år brukt VLC. Men etter å ha startet samme film i VLC og i Microsoft media player Så har jeg kuttet ut å bruke VLC. (Dog bruker jeg eksterne codexer i MMP) Bildekvaliteten er MYE bedre i MMP. Spesielt fargedybden. Prøv selv VLC er ok om man vil ha en kjapp og enkel spiller. Men jeg er enig i at for optimal kvalitet er det ikke rette valg. Ellers liker jeg guiden, noen nyttige tips. AtW Lenke til kommentar
Glenneral Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Eller bare bruke shark codecs. Brukt det i 2-3 år og har aldri trengt noen andre avspillere eller codec-pakker. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 takker for tipsene, skal testes Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Kan nevne at VLC kan spille filmer direkte fra rar arkiv. Til og med arkiv som er splittet opp. Alt du må gjøre er å dra .rar filen inn i vinduet, og vips! er greit visst du vil spille av en film mens du seeder, uten å bruke dobbelt så mye plass. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jøss, jeg visste ikke at man kunne få fram opptaksknapp :-) Populært med slike "tweakeartikler". Jeg skulle endre innstilling i VLC, men fikk ingen respons. Etter litt tid, så oppdaget jeg at jeg holdt på å klikke i VLC på websiden... ^'^ Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 VLC fantes til iOS, men Apple trakk dessverre appen fra markedet for kort tid siden. Francis Takk for tips, har fikset! Vlc er tilgjengelig via cydia. Det er forsåvidt mye annen programvare og. Untethered jailbreak for ios4.2.1 kom for kun kort tid siden og er fullt lovlig. Bruker vlc på min ipad og det funker som bare f***. Hva apple tilbyr og ikke tilbyr i sin appstore er ikke synonymt med hva slags programvare som er tilgjengelig eller ikke. Gpl programvare kan ikke distribueres via apple store pga kravene i lisensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå