Gå til innhold

[Løst] Det rimeligste nybegynner kameraet?

Anbefalte innlegg

Stort sett alle speilrefleks(med noen unntak) er håpløse på å bruke skjermen som søker. Stillestående motiver når kameraet står på stativ er kanskje unntaket.

Unntaket heter forøvrig Olympus - jeg har ikke sett andre merker med like god løsning på liveview. Da tenker jeg primært på fokushastighet.

Tror du tenker på Sony, de er eneste med rask fokus i Live View.

Endret av se#
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du tenker på Sony, de er eneste med rask fokus i Live View.

Jeg tenker ikke på Sony - jeg tenker på de som har implementert kontrastbasert liveview på "gamle-måten"

Jeg anser ikke SLT serien til Sony som "ekte" speilrefleks da de mangler optisk søker. Men de har raskest AF i liveview; det skal de ha :) Passer dog ikke i TS sin prisklasse ...

Lenke til kommentar

Jeg anser ikke SLT serien til Sony som "ekte" speilrefleks da de mangler optisk søker.

Det gjør ikke jeg heller, men Sony har jo hatt mange speilreflekser som bruker en ekstra sensor for Live View, og de har jo hatt like rask AF i Live View som ved bruk av søker. Sony har så mange modeller at jeg har ikke oversikten hvilke modeller som har denne type Live View, men mener at de er i salg fortsatt.

Lenke til kommentar

Det gjør ikke jeg heller, men Sony har jo hatt mange speilreflekser som bruker en ekstra sensor for Live View, og de har jo hatt like rask AF i Live View som ved bruk av søker. Sony har så mange modeller at jeg har ikke oversikten hvilke modeller som har denne type Live View, men mener at de er i salg fortsatt.

Beklager, du har rett - hadde glemt den varianten deres. Synd at de har laget så små søkere på de modellene.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke de klarer å få solgt unna 240 kameraer i løpet av 4 timer.

Sist da de hadde tilbud på 7D til 8495 tror jeg alle de hadde til den prisen gikk unna på under en halvtime. Kommer an på hvor mange som er interessert. ;)

Det er jo bare å prøve. Tilbudet er jo veldig bra, men med tanke på at ny modell er lansert og det er linse uten IS så tror jeg det er en bra sjanse for å få tak i et på nettet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...