Gå til innhold

[Løst] Det rimeligste nybegynner kameraet?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg et speilrefleks kamera =)

Har sett litt på 1000D og det virker som et greit nybegynner kamera.

Noen andre tips til billige kameraer?

Vet at jeg får mer kvalitet med litt økning i pris men er i militæret så penger er ikke det jeg har mest av for å si det sånn :p ser 1000D til 2999.- flere steder og brukt til ~2000,-

Tips til andre i samme klasse eller billigere?

Post gjerne link fra finn.no (har ingen anelse om de forskjellige fra finn.no er verdt det de selges for)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MPX.no selger 1000D for 2690.- inkludert 18-55 objektiv,Dette objektivet er ikke blandt de beste men burde fungere foreløpig.

Når det gjelder Prisguiden så er alle speilrefleksene der greie nok, sett søkermotoren til "sorter etter pris lav/høy". De billigeste butikkene er ikke og anbefale, sjekk tilbakemeldingene som butikkene har oppnådd eventuelt google.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Med liveview kan du bruke skjermen som søker i stedet for å se gjennom søkeren (dvs som på ett kompaktkamera). Fint f.eks. til makro eller å ta bilde i vanskelige posisjoner, men skjermen på 1000D er såpass lavoppløst at det har begrenset nytteverdi.

I denne prisklassen vil jeg si at Canon 30D er ett vel så godt alternativ - samme bruktpris som 400D/1000D, dvs rundt 2000, men større og mer solid bygget, bedre søker og høyere skuddtakt (5 bilder i sekundet).

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Det er ikke helt uvanlig at folk synes det gjør litt vondt å selge kameraet til en fornuftig pris - de ga mye mer for det for et år eller tre siden, liksom. Men hva de ga for det er jo ikke relevant, hva som er relevant er hva omtrent tilsvarende koster nytt nå, og da taper man fort på å kjøpe dyre kamera hvis man ender med å finne ut at man ikke bruker det så mye som man hadde tenkt... Men, send høflige spm om prisen er hogd i stein, sjekk gjerne her på forumet om folk her synes en gitt pris er ok. Det er og en tråd for "kupp på bruktmarkedet" og en annen med tittel "luringer, rariteter og kupp" -sjekk dem også.

Lenke til kommentar

hehe ja, skjønner de godt. er surt å selge ting du har betalt dyre dommer for.

noen som kunne vært så grei å finne noe brukt å annbefale til rundt 2000,- (eller billigere)

litt kjipt å betale x antall kr for noe som er verdt mindre.

så ikke posten over før no. takk for tipset!

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Aldri kjøp speilrefleks for å bruke skermen som søker. Folk har en tendens til å tro at det fungerer like bra som på et kompaktkamera, det gjør det ikke.

Stort sett alle speilrefleks(med noen unntak) er håpløse på å bruke skjermen som søker. Stillestående motiver når kameraet står på stativ er kanskje unntaket.

Ville heller kjøpt et brukt 30D i stedet for 1000D.

http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=47&id=146071

http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=47&id=146586

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Butikken Foto & Video i Oslo har nettopp flyttet og skal kjøre en del "nyåpningstilbud" til uken i følge en reklamemail de sendte ut. Der står også 1000D nevnt, men ikke noe pris. Skulle komme en tilbudsoversikt i løpet av helgen tror jeg. Det kan være verdt å sjekke den hvis du kan vente noen dager. Etterfølgeren til 1000D har akkurat blitt lansert så det er mulig de kommer med en bra pris på 1000D.

Lenke til kommentar

Aldri kjøp speilrefleks for å bruke skermen som søker. Folk har en tendens til å tro at det fungerer like bra som på et kompaktkamera, det gjør det ikke.

Poenget med en speilrefleks er jo en god optisk søker, så dette er forsåvidt et greit råd.

Stort sett alle speilrefleks(med noen unntak) er håpløse på å bruke skjermen som søker. Stillestående motiver når kameraet står på stativ er kanskje unntaket.

Unntaket heter forøvrig Olympus - jeg har ikke sett andre merker med like god løsning på liveview. Da tenker jeg primært på fokushastighet.

Liveview er dog et nyttig verktøy som man ikke skal undervurdere. Det er veldig nyttig i forbindelse med makrofotografering (av stillestående ting). Liveview er også greit når man må holde kamera over hode fordi det er folk i veien ...

Lenke til kommentar

Butikken Foto & Video i Oslo har nettopp flyttet og skal kjøre en del "nyåpningstilbud" til uken i følge en reklamemail de sendte ut. Der står også 1000D nevnt, men ikke noe pris. Skulle komme en tilbudsoversikt i løpet av helgen tror jeg. Det kan være verdt å sjekke den hvis du kan vente noen dager. Etterfølgeren til 1000D har akkurat blitt lansert så det er mulig de kommer med en bra pris på 1000D.

litt for langt for min del. holder til i bergen

Lenke til kommentar

Liveview er dog et nyttig verktøy som man ikke skal undervurdere. Det er veldig nyttig i forbindelse med makrofotografering (av stillestående ting). Liveview er også greit når man må holde kamera over hode fordi det er folk i veien ...

Eller for oss sedate folk som liker og ta bilder av ting på bakken "froske-perspektiv" :)

Edit.Får vel også hjelpe TS litt :)

Du kan sjekke/sammenlingne bruktpriser hos team biatlon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...