Gå til innhold

[Løst] Kabinettvifte - tips til ny trenges


Trondelomski

Anbefalte innlegg

Hei

Har en THERMALTAKE TT-1225 120mm Black Case Fan som tydeligvis er i ferd med å takke for seg og trenger en ny. Har søkt litt på web'en til Thermaltake, men er tydeligvis gått ut av sortimentet. Er en 3 pins (gul går inn på hovedkort og rød/sort til et kontaktstykke.

Maskinen har et Asrock Sata II kort og AMD to kjerne prosessor. Trengs mer info rundt dette, får jeg kople den opp.

 

Kan vel bruke hva som helst av merker vil jeg anta, men noen som kan gi et konkret svar på hva jeg kan bruke og hvor jeg får tak i den(nettbutikk el lingnende). Er jo et latterlig CE-stempel på label, men det står 12 volt, A1225L12S. Tror også det er merket 0.30 AMP. Viftebladene er orange av farge og har 7 blader. Er jo steingammel. Står produsert 06.2006

Kan jo sikkert koble den ut inntil ny er på plass. Brukes kun til kontor/bilder.

Noen som kan hjelpe med råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja noctua er litt vel dyre.

 

Se på http://www.techbay.no/

 

Denne nettbutikken har diverse viftemerker som du nesten bare kan bestille fra utenlandske nettbutikker. I tilegg sender han små pakker med brevpost.

 

I allefalll vil jeg annbefale disse merkene:

 

Noiceblocker (Stille men litt dyrere)

Coolermaster (Billig men pålitelig)

Noctua (Dyre men et av de beste merkene)

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk for tilbakemeldinger. Da er jeg myyyye klokere.

 

Ikke bare klokere, men et liv i "stillhet" Kjøpte en NOCTUA NF-S12B. Lurte etter oppstart på om den gikk!! Joda snurret som bare det. Iom en ikke spiller, er det sjelden bruk for ekstremkjøling, men ser på teoretiske spec at den flytter greit nok med luft på full snurr.

 

Takk for supre innspill og tips.

Endret av Trondelomski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...