Gå til innhold

Krampe under foten og i tærne!

Nani95

Anbefalte innlegg

Jeg får krampe under foten og i tærne hver jævla gang jeg skal ta deadlifts!

Har hatt dette problemet lenge, og det pleide å skje når jeg svømte før. Men nå har det altså komme tilbake! Klarer rett og slett ikke å ta deadlifts nå! Og jeg fikke krampe flere ganger da jeg sto på ski i går også!

Er det noe jeg kan gjøre med dette, eller bør jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til det som allerede er blitt nevnt kan du stretche undersiden av foten og tærne lett hver dag som en del av rutinen. Kan også prøve med litt massasje på undersiden av foten.

Dette er også noe du bør gjøre før du skal trene markløft dersom det trengs i starten, men til slutt vil det nok ikke være noe problem dersom du sørger for å stretche litt ellers.

Lenke til kommentar

Det har noen noe med strekkefunksjonen i ryggen eller hoftene å gjøre. Foreksempel at en av musklene ikke klarer å strekke seg fult ut og kraften går ned i bakken. På 1 år med trening så har det skjedd i knebøy, markløft og millitær press. Kun på tunge vekter dog, i det siste har det ikke vært syn på noen kramper...

Må si at det var irreterende når det skjedde, 30 sekunder med dungrende smerte under foten og avogtil overpå foten.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Vet ikke om jeg er plattfot eller ikke, sjekker jeg dette hos lege?

Høres kjent ut, jeg er tverr-plattfot og har slitt med dette problemet siden jeg var 10 år og når er jeg 35.. Jeg vet bare hva jeg "ikke" må gjøre osv, men det er litt hemmende og utrolig kjipt...

Du ser om du er plattfot hvis du ikke har noe naturlig bue på innsiden av foten eller på tvers av foten skal det også vær en liten bue.

Vanskelig å forklare :roll: , les dette:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/plattfot-2732.html#

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...