Nani95 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg får krampe under foten og i tærne hver jævla gang jeg skal ta deadlifts! Har hatt dette problemet lenge, og det pleide å skje når jeg svømte før. Men nå har det altså komme tilbake! Klarer rett og slett ikke å ta deadlifts nå! Og jeg fikke krampe flere ganger da jeg sto på ski i går også! Er det noe jeg kan gjøre med dette, eller bør jeg oppsøke lege? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Drikker du mye vann? Hvis ikke, drikk vann! Hvis du drikker mye vann, drikk mer! Jeg får i alle fall mye mindre krampe når jeg drikker mye vann. I tillegg så burde du få i deg nok salt, magnesium og kalium, har jeg hørt Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 I tillegg til det som allerede er blitt nevnt kan du stretche undersiden av foten og tærne lett hver dag som en del av rutinen. Kan også prøve med litt massasje på undersiden av foten. Dette er også noe du bør gjøre før du skal trene markløft dersom det trengs i starten, men til slutt vil det nok ikke være noe problem dersom du sørger for å stretche litt ellers. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Takk for tipsene, skal prøve å sretche! Drikker allerede 3-5 liter vann daglig, så det er nok ikke der problemet ligger Lenke til kommentar
WiseFrog Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 3 liter er ikke så mye visst du trener. Men er lite sannsynlig at det er der problemet ligger da ja. Du er ikke plattfot? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det har noen noe med strekkefunksjonen i ryggen eller hoftene å gjøre. Foreksempel at en av musklene ikke klarer å strekke seg fult ut og kraften går ned i bakken. På 1 år med trening så har det skjedd i knebøy, markløft og millitær press. Kun på tunge vekter dog, i det siste har det ikke vært syn på noen kramper... Må si at det var irreterende når det skjedde, 30 sekunder med dungrende smerte under foten og avogtil overpå foten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Kjøp en liten golfball til å rulle under foten, for å løse opp spenninger Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ZMA kan jo også være verdt et forsøk. Skal vistnok være forebyggende for krampe. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Takk for alle svar! Vet ikke om jeg er plattfot eller ikke, sjekker jeg dette hos lege? Lenke til kommentar
LisseLotte Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Takk for alle svar! Vet ikke om jeg er plattfot eller ikke, sjekker jeg dette hos lege? Høres kjent ut, jeg er tverr-plattfot og har slitt med dette problemet siden jeg var 10 år og når er jeg 35.. Jeg vet bare hva jeg "ikke" må gjøre osv, men det er litt hemmende og utrolig kjipt... Du ser om du er plattfot hvis du ikke har noe naturlig bue på innsiden av foten eller på tvers av foten skal det også vær en liten bue. Vanskelig å forklare , les dette: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/plattfot-2732.html# Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Kan jeg, som er 15, ta ZMA? Ble litt skeptisk til at det gir "økt potens". Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Ettersom det kun består av sink, magnesium og b6 som alle er stoffer du får i deg i din hverdagslige kost, ser jeg ikke at det kan være noe problem. Hev selv nettopp i meg 2stk piller, så jeg skal vertfall sove godt nå. God natt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå