trainwreck Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei! Har en samba share som benyttes av 4 brukere. Er det noen kommando jeg kan legge inn i smb.conf slik at mapper/filer får en spesifikk GID? Jeg vil at alle mapper/filer som blir laget på den spesifikke sharen skal eies av GID xxxx. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Til neste gang så er google fin, men siden jeg er snill. Første treff på http://www.google.no/search?q=samba+default+group force user = <user> force group = <group> Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Takk skal du ha! Jeg trodde egentlig ikke jeg kunne gjøre et i smb.conf, så kom jeg på at jeg har sett noen chmod kommandoer der inne en gang. Da hadde jeg allerede begynt å skrevet tråden. Men flott at du svarte Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Dette kan du strengt tatt gjøre med chmod og setgid. chgrp dingruppe /mappe/der/du/har/share chmod g+s /mappe/der/du/har/share vil gjøre at alle undermapper/filer som opprettes vil arve tilhørighet til gruppen "dingruppe". Uavhengig om de opprettes i filsystemet direkte eller via Samba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå