Gå til innhold

Vise RSS fra en side..


Anbefalte innlegg

Heeei. Sitter her å grubler litt. Egentlig aldri vært borti RSS. Men jeg har en side hvor jeg ønsker å vise siste nytt fra byen her. Ved hjelp av å få info fra en lokalavis. Søkte på nett, men står bare om hvordan man selv kan lage RSS, for så å få andre til å hente info.

 

Er det noen som vet hvordan man får ordnet noe sånt? Helt enkelt og greit. Trenger ikke være noe avanserte greier :)

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du vise denne informasjonen til noen andre eller bbpare deg selv?

Jeg mener, hvis det allerede finnes en side som viser de samme nyhetene...

 

Men du må ha en webprogramvare som henter inn, lagrer og presenterer RSS-strømmen. Jeg vet at du kan få det til med f.eks Drupal, men det er kanskje litt overkill...

 

Hva slags server har du?

Lenke til kommentar

Det er flere måter dette kan bli gjort på... Har laget en rss-fetcher som jeg bruker på min personlige startside, sammen med en youtubeSøker + viewer, en rss-feed som også samler rss fra multiple sider og lister opp i en enkelt feed +++. :b

 

 

Koden finner du linket til under :

Pastebin.com

 

Hvordan du bruker denne er ganske basic.. og skal fungere med det meste av rss.. testet på 10-15 xml/rss feeds.

Den benytter seg av en enkelt <div>. Den skal være enkel å integrere på din webside, selv benytter jeg denne med mySQL hvor jeg lagrer sidene jeg ønsker feed fra. og lister flere feeds side om side.

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...