KarmaZ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Heeei. Sitter her å grubler litt. Egentlig aldri vært borti RSS. Men jeg har en side hvor jeg ønsker å vise siste nytt fra byen her. Ved hjelp av å få info fra en lokalavis. Søkte på nett, men står bare om hvordan man selv kan lage RSS, for så å få andre til å hente info. Er det noen som vet hvordan man får ordnet noe sånt? Helt enkelt og greit. Trenger ikke være noe avanserte greier Takk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Skal du vise denne informasjonen til noen andre eller bbpare deg selv? Jeg mener, hvis det allerede finnes en side som viser de samme nyhetene... Men du må ha en webprogramvare som henter inn, lagrer og presenterer RSS-strømmen. Jeg vet at du kan få det til med f.eks Drupal, men det er kanskje litt overkill... Hva slags server har du? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg ønsker å vise det sånn at alle kan se det i ei php fil. Hadde håpet på at det fantes noe guide elns, men dårlig med det :| Jeg bruker One.com, men aner ikke hvilken server det er :S Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Finnes mange tråder om det her fra før. Du kan jo google på php simple xml. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 http://simplepie.org/ Lenke til kommentar
slacky Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Det er flere måter dette kan bli gjort på... Har laget en rss-fetcher som jeg bruker på min personlige startside, sammen med en youtubeSøker + viewer, en rss-feed som også samler rss fra multiple sider og lister opp i en enkelt feed +++. :b Koden finner du linket til under : Pastebin.com Hvordan du bruker denne er ganske basic.. og skal fungere med det meste av rss.. testet på 10-15 xml/rss feeds. Den benytter seg av en enkelt <div>. Den skal være enkel å integrere på din webside, selv benytter jeg denne med mySQL hvor jeg lagrer sidene jeg ønsker feed fra. og lister flere feeds side om side. Endret 11. februar 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Å bruke stringmanipulasjon eller regexp istedetfor php sine xml-funksjoner, funker gjerne, men det er ikke riktig måte å gjøre det på. Funksjonene finnes av en grunn. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) At php har en XML funksjon viste jeg ikke. Men vil ikke si det er galt å benytte seg av regex. Poenget er vel å lage et script som fungerer, og gjor jobben. Dette var en enkel måte å gå frem på //Edit: Jeg mener..: Bite me! Endret 13. februar 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå