cassac Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei. Jeg er på jakt etter ny pc til bilderedigering, foretrukket bærbar (ikke mac) men kan også være stasjonær (men da må jeg ha en billig surfepc i tillegg eventuelt). Budsjett er 6000 maks, men VELDIG gjerne billigere, min nåværende Lenovo kostet vel rundt 4000 for 3-4 år siden. Jeg har skjerm tastatur og mus så det trengs ikke. Jeg skyter mest i RAW og bruker konverteren Bibble. Jeg er godt vant med å bruke Linux pga. gammel maskinvare og bruker derfor CinePaint/Gimp (og vet muligens ikke hva jeg går glipp av i andre programmer). Er ingen must at det må være Linux, men hvis Windows drar ut for mye hardware pga pris på budsjett så heller det P.S. Jeg er en multitasker av rang Så noe må den jo tåle også. Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg litt i denne maskinvarejungelen Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Forslag 17" 5995,-.; Prosessor: Intel Core i5 (480M) prosessor og 4 GB Grafikk: ATI Mobility Radeon HD 5650 grafikkort med 1024 MB Uansett en Stasjonær med Quad og en del ram til 6000,- som du bygger selv gir deg enormt mye bedre ytelse enn bærbar. Ellers har jeg to bærbare forslag: Billigere og 15" her 4995,- Modellbeskrivelse Prosessortype Intel Core i3 Nummer 370M Antall prosessorkjerner 2 Hastighet (GHz) 2,40 CPU Cache 3 MB Chipset Intel HM55 Minne RAM-type DDR3 RAM (MB) 4 096 Type SATA Kapasitet (GB) 640 Harddiskhastighet (RPM) 5 400 Lyd/Grafikk Type lydkort Realtek ALC272X Integrerte høyttalere Ja Integrert subwoofer Nei Grafikkkorttype NVIDIA Geforce GT 420M Dedikert videominne (MB) 1 024 Delt videominne (MB) 2 303 Skjerm Skjermstr. (tommer) 15.6 Maks oppløsning 1366 x 768 Integrert webkamera Ja Oppløsning 1.3 CD/DVD-spiller Type driver CD/DVD Optical Drive CD/DVD +/- RW DL Tilkoblingsmuligheter ExpressCard inngang Nei Analogt modem Nei Type nettverkskort 10/100/1000 Trådløst grensesnitt 802.11b/g/n TV-utgang HDMI TV-tuner Nei USB 2.0 3 USB 3.0 Nei Bluetooth Nei FireWire (IEEE 1394) Nei Minnekortspor Ja Kompatible minnekort SD,MMC,MS,MS Pro, xD HSDPA Nei Esata Nei Annen informasjon Batteritype Lithium-ion Cell 6 Fjernkontroll Nei Pekeenhet Styreplate Operativsystem Windows 7 Home Premium Operativsystem (bit) 64 Programvare Adobe Photoshop Elements 8, Packard Bell Recovery Management Høyde minimum (cm) 2,60 Høyde maksimum (cm) 2,60 Bredde (cm) 38,10 Dybde (cm) 25,30 Vekt (kg) 2,65 Leverandørens ID LX.BQN02.013 Endret 10. februar 2011 av jornboss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå