sdf123 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 ER det noen som bruker disse kortene, og er det noe å tjene på de? Er jo så mye forskjellig å velge mellom! Kan man knytte dem opp mot sitt eget visakort, gjerne flere enn 1 visakort? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Trumf kan knyttes opp mot debitkort, så mange du vil så du slipper å ha med kortet. Coop-kortet må vises for at det skal gjelde. Bensinrabatter og slikt er kun sammen med debitkort. Jeg bruker trumf og coop, man tjener jo 1-3%, ikke mye, men det blir en del allikevel. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Har nå registrert meg på Trumf, har hatt et trumf kort noen mndr men ikke gjort noe med det. Jeg har lagt til mitt og samboers visakort, som gikk greit, men det står etter kortene venter på godkjenning. Hvordan skjer denne godkjenningen? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg bruker Trumf kredittkort til matvarer osv. 3%. Til bensinkjøp bruker jeg 365, som da gir 3.65%. På Coop bruker jeg bare vanlig kort, er vel 1%? Jeg har lært av tidligere tabber, så nå bruker jeg aldri mer enn at jeg vet at det går greit å betale hele beløpet før rentene og gebyr slår inn. 1-2 ganger har jeg glemt å betale innen forfallsdato, og da blir det renter/gebyr. Men det har blitt en del rabatt uansett. Brukte vanlig Trumf før, men greit å få 3% istedenfor 1 Men anbefaler ikke kredittkort om en ikke klarer å betale alt innen forfall. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bruker besninkort som er kredittkort. Har trumf tilknyttet det vanlige debetkortet mitt. Har coop meldemskort som jeg viser ved siden av debetkortet når jeg handler der. Har ikke giddet å skaffe meg trumf-visakort, selv om min kone har gjort det. Da får man mer rabatt og rabatt andre steder, men jeg liker at ting blir trukket fra konto i størst mulig grad og ikke at man får regninger i posten hver mnd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bruker coop Mastercard på coop (3%) Bruker CrescoCar på drivstoff (4 %) + trumf-kort (uten VISA) i tillegg på Shell (totalt 4% + 30øre rabatt) Bruker 365 på klær og møbler (3,65%) Bruker TwoCards på flybilletter (4%) og elektronikk (3%) Bruker trumfVISA på alle trumfbutikker (3%) Bruker trumfVISA på alt annet(1%) Blir noen 1000 i året tilsammen. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bruker Trumf visa som gir 3% på de to matbutikkene som ligger i nærheten av der jeg bor. Det er faktisk veldig greit å få en regning på hele matforbruket ditt for en måned. Veldig lett å se hvor mye penger som går til mat da. 1 Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bruker coop Mastercard på coop (3%) Bruker CrescoCar på drivstoff (4 %) + trumf-kort (uten VISA) i tillegg på Shell (totalt 4% + 30øre rabatt) Bruker 365 på klær og møbler (3,65%) Bruker TwoCards på flybilletter (4%) og elektronikk (3%) Bruker trumfVISA på alle trumfbutikker (3%) Bruker trumfVISA på alt annet(1%) Blir noen 1000 i året tilsammen. Hvordan klarer du å holde styr på alle PIN-kodene? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Er det et problem det er jo bare å lære dem, 4 siffer er ikke mye... Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Er det et problem det er jo bare å lære dem, 4 siffer er ikke mye... 5 kredittkort, og jeg går ut fra at han har minst ett debetkort i tillegg ... det blir mange siffer til sammen! Endret 11. februar 2011 av yaddah Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ja, jeg har det samme Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 1 bensin/bil-kort, et matvarekort, et forbrukskort, et internettkort, et krisekort og et reservekort. Det blir noen koder Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Før brukte jeg Trumf på shell, men jeg gikk over til Coop over hele linja (mat og bensin) pga at det kan jeg bruke på både Statoil, Esso og Best kontra Trumf kun på shell. Nærmeste butikk er også Prix. Coop betalte meg 800 kr i 2010 kun for å bruke kortet deres, kontra å ikke bruke noen kort EDIT: Ett pluss på både Trumf og Coop er jo at man kan logge inn på de respektive sidende å se f.eks. hvor mye bensin man har handlet. Her var Trumf litt bedre med kule grafer osv. Trumf hadde jo også ett belønningssystem etter hvor mye man fyllte. Men hvis man ikke pendler er Coop bedre. EDIT2: har hørt at Statoil sitt gullkredittkort er bra, men jeg liker ikke kreditt. Endret 12. februar 2011 av xibriz Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Som bensinkort bruker eg NAF MasterCard. 30 øre i rabatt på pumpepris minus 4% dersom du bruker kortet på selvbetjente pumper på Statoil stasjoner(inkl 123). På matvarer bruker eg Trumf Visa. Handler stort sett bare på Kiwi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det et problem det er jo bare å lære dem, 4 siffer er ikke mye... 5 kredittkort, og jeg går ut fra at han har minst ett debetkort i tillegg ... det blir mange siffer til sammen! Har i tillegg 2 debetkort, 1 kredittkort som backup på reiser, passord for flere av kortene for bruk på nettet, flere adgangskort med PIN-koder (jobber flere steder), PIN-koder til hjemmekontor og VPN, 5 nettbanker, flere VPA2-koder. Det er da ikke såå mye å huske, vel? Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Bruker coop Mastercard på coop (3%) Har også nettopp skaffet Coop Mastercard. Her jeg bor er det 3% kjøpeutbytte, så til sammen blir det 5%. Regner med at det vil utgjøre rundt 6000 kroner i 2011. Greit å kunne ta ut summen i januar neste år, det er jo tradisjonelt en "trang" måned.... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Før du budsjetterte for mye med de pengene så må du huske på at de kommer i sluten av januar/1.februar et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå