prixmyo Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Takk for at du tar deg tid til å kikke innom Xbox Crystal HTPC Vintern er her og jeg hater å skru ute i garasjen med minus. Så etter noen dager inne i varmen etter dimmisjon måtte jeg ha noe å bryne hjernen med. Har tidligere laget en koffert pc som fikk litt oppmerksomhet en TG for mangen år siden. Da kom jeg på at vi hadde en svidd Xbox liggendes i kjelleren (Reddet fra dynga mange ganger ) Så hvorfor ikke mekke en HTPC ut av den!? Satte igang med å google og ja det er folk som har gjort dette tidligere men det satte ingen stopper for meg. (Finne rektig HW osv..) Mens jeg venta på HW så mekka jeg meg noen USB connections ut av de gamle Xbox kontroller inngangene; Fresa ut innholdet; Passa smuud etter noen runder med dremmel; Liming; lim, limt(Har limt mer med varmlimpistol); Hadde en slimline etter koffertpcèn som jeg tenkte å bruke. (Noe jeg fant ut jeg ikke kunne da jeg ikke har IDE på HK Handlet meg ny slimline som jeg nå venter på en adapter til.) Måtte modde fronten litt sånn at Xbox greia satt plant og kunne bli limt fast; -------------------- Begynte med å strippe Xboxen og handlet meg litt HW: (Har ikke så mange bilder av det, men litt mockup) Tenkte først sånn, men PSUèn er for bred til at den kan stå slik; Eller slik; Mockup; HW; Fester og dill som må vekk; Bortevekk; Streka til HK roughly Utskjært(under mål for å sjekke at alt stemmer, viktig viktig ; Tenkte å få litt anderledes farge inni casen så brukte alu beskyttelsen fra xboxen. Ferdig utsjkært: Stappa i boxen og streka opp til HK skruer; Fester til HK (Disse har blitt gjenget og limt fast) Aue (Måtte skjærevekk lim fra tidligere liming av bunnplate fail..; Høyde på alt (Ikke store plassen, legg merke til skjermkortet som butter imot jewel plastikk i lokket. ); Hk går akkurat under clipsfester til frontplata. seff en kaldberegning Stemning; Handlet meg noen føtter og litt beskyttelse; Europris ftw; Mounted; Tid for å innstalere litt og sjekke at den fyrer NEsten ferdig nå; Utskjært til HDMI; Det som gjennstår nå er egentlig å modde PSU og sleeve masse kabler. Mekke noen støtter slik at jeg får PSUèn der jeg vil ha den. Har kun en female pin remover er det noen som har en male å selge? Gjerne litt hvit sleeving også. Hvis ikke handler jeg fra Frozencpu. (Finner ingen Norske som selger noe spesielt med sleeving. KOMMENTAR TRÅD. Endret 15. februar 2011 av prixmyo Lenke til kommentar
prixmyo Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Hadde et problem med at Slim-line driven jeg hadde bestilt hadde en litt anderledes Sata pwr kontakt så måtte saumfare nettet og fant en etter noen få minutter med googling. Kabelen kosta ikke mer enn 2$ så er fint det. Fant også ut noe artig mens jeg dreit å skulle finne riktig kabel; As I commented on the earlier review' date=' YOU MUST CUT THE YELLOW (+12V) WIRE OR IT COULD POSSIBLY DAMAGE YOUR SLIM-LINE DRVE. I found out the hard way: I plugged it into my slim-line Samsung SN-083 DVD writer and the +12V toasted the drive. After I cut the yellow (+12V) wire and tried it on another Samsung SN-083 DVD writer, everything worked just fine. This is a pretty disastrous design error... I've already emailed the manufacturer about this design flaw. Let's hope they do something about it and not let it slide under the carpet and catch people unawares.[/quote'] Ante ikke at slimlinene ikke tålte 12V for har tidligere brukt en eldre floppy strømkabel fra PSUèn og den får vel 12V? Men men, satser på at denna gjør susen Bildskys: Slimdrive kontakt: Kabelen; Hooked UP! Så er det kun denne som gjenstår; Har ikke noe mål eller lign, bare noe jeg mekka i farta. (Den skal være bredere i bunnen for å utnyttet grunnflaten jeg har hvis de skjønner. ) 4stk. 5-8mm brei, gjenga i bunnen.(For å kunne bli skrudd til casen) Skal holde det for å holde oppe PSUèn og SSDèn tenker jeg. eDit* KOMMENTAR TRÅD. Endret 15. februar 2011 av prixmyo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå