avo Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Subject sier vel mye om hva jeg jakter på. Trenger å monitorere et par servere som blir stående ute i felten uten netttilgang. Tenker å sette en liten router med 3G støtte, og en liten FW med støtter for VPN sammen med denne, om ikke det finnes en integrert enhet med begge deler. Er relativt strikse krav til sikkerhet, så jeg antar å stenge for alt unntatt VPN trafikk i FW, og sette opp VPN med grei sikkerhet er måten å gjøre dette, men er åpen for tips. (jeg er litt utdatert på dette området nå) Skal kun kjøre en VNC forbindelese, og ikke noe mer... Noen gode tips om HW, og løsning generelt? Lenke til kommentar
Alfapus Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det finnes nok flere modeller som har støtte for 3G, men en Cisco 881G fungerer fint til formålet, sammen med et "PCEX-3G-HPSA"-kort. (Jeg surfer via en av de boksene nå, på et sted hvor det kun er Edge-dekning, ellers hadde jeg fylt inn med ei lenke eller to :-P) Hvis boksene på innsiden kun skal ha tilgang til VPNet kan du klare deg fint med den ene boksen, selv om det er en ruter og ikke en dedikert firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå