Gå til innhold

Ideèr til tekstbasert online spill ?

Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Hei

Har veldig lyst og lage et tekstbasert spill på nettet. Da tenker jeg spill som for eksempel Nordic Mafia.

Jeg lurer på om noen har noen ideèr på et slikt spill ? Som ikke allerede finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Nei, jeg vil ha ideèr til spill som ikke fins. Som jeg kan bygge videre på, og kanskje utvikle.

Ah, tror du det hadde slått an blant dagens ungdom ? (:tease:)

Lenke til kommentar

Hva med et som handler om skole? Hvert andre minutt må du trykke på gjøre lekser knappen eller så får du anmerkning, hvis du er borte mer en femten minutter fra spillet blir det fravær.

Du kan også ha sånne spennende sjanse spill om unnskyldninger, foreksempel: "jeg glemte boka hjemme" (50% sjanse) eller "hunden spiste leksene mine" (5% sjanse) med forskjellige belønninger, kan gjerne gis i form av velvilje. Du kan også kjøpe velvilje med epler ol.

:)

Liker forsåvidt alle tekstbaserte eventyrspill hvis det kunne være noe for deg? Krever mye skriving for alle alternativene dog, men hvis du åpner opp for gjesteforfattere så skal du fort se at historiene sprer seg i det velkjente tre-diagrammet.

post-155102-0-06429500-1297373919_thumb.gif

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nei, jeg vil ha ideèr til spill som ikke fins. Som jeg kan bygge videre på, og kanskje utvikle.

Ah, tror du det hadde slått an blant dagens ungdom ? (:tease:)

eg trur ein tekstbasert spel om pirater hadde slått bra ann! Tenkt på det man skal gå rundt og stjele booty ifrå andre sine skip, gå på treasure hunts og man blir jevnlig angrepet av sjøuhyrer og zombie sjømenn og slike ting! Mulighetene er uendelige!

med mindre det alerede finnest eit sånt spel som er tekstbasert?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har IT 2 på videregående og jeg lagde et tekstbasert spill i Flash CS4. Spillet var inspirert av Fallout serien. Det var ganske interessant, men på grunn av tidskjema vi hadde ble det ikke så veldig komplekst, men jeg fikk ihvertfall noe ut av det. Mitt forslag er da, hva med et post-apokalyptisk spill som tekstspill? Kan bli interessant. Kjemp om de siste ressursene, oppdag nye steder, allier deg, start opp som vann-dealer etc.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...