chamlaaaa Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Endret 11. februar 2011 av chamlaaaa Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hadde vært veldig mye lettere å hjelpe om du skriver litt om hva du ønsker av telefonen. Men jeg har svart på en ganske lik lik tråd tidligere: Ville sett på LG Optimus One (P500). Kamereaet er det største ankepunktet på LG P500, men likevell er det en del bedre enn på x8. Tror det er få som foretrekker X8 fremfor Optimus One, annet om de foretrekker SE sine Androidmenyer. Men det fører også til at telefonen står fast på versjon 2.1 i all framtid. Optimus One derimot skal få Android 2.1 2.3 ifølge LG, når det kommer er uvist. For å se hvordan x10 mini pro er i forhold til Optimus One kan du lese denne sammenligningen min. Men etter at jeg satte opp WLAN på en slik telefon har jeg endret mitt syn på skjermstørrelsen/oppløsningen. Jeg måtte skrolle i en listeboks der jeg bare fikk lov til å se ca. 0,8 linjer av gangen. Ville også sett på Huawei U8800 som koster litt mer, men den gir ekstremt mye for pengene. Eneste ulempen jeg til min bruk er at den mangler WiFi Hotspot (en funksjon for å bruke telefonen som en trådløs ruter), og den har noe dårligere batteritid enn LG P500. For å se hvordan den er til din bruk anbefaler jeg deg å lese testen på amobil.no Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Hos djuice (telenor) får du Huawei U8800 til 1 kr, om du binder deg i ett år til et abonnement som koster 1800kr over et år. Totalt sett samme prisen som LG P500 med andre ord. Velg djuice easy: http://nettbutikk.djuice.no/Details.aspx?varekategoriid=MOBIL_DJUICE&varekat=mobil&vareid=U8800Telenor.no&aboId=527 Endret 13. februar 2011 av Deem Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Må i tillegg legge til 200 kroner (tror jeg) for et nytt nummer om man ikke ønsker det abonnementet på nummeret man allerede har. På samme måte kan man kjøpe den hos tele2 for 1550 kr (Telefon+abonnement) pluss 400 kroner for nytt nummer, men jeg er ikke 100% sikker på at den er ulåst. Endret 13. februar 2011 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Kjøper man med abonnement med 12 mnd bindingstid er operatøren pliktig til å la deg låse opp telefonen når du vil. Tele 2 tar 200kr for nytt nummer, men på det aktuelle Ultra abonnementet tar de 400kr Endret 13. februar 2011 av Deem Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Velg djuice easy:Du mener vell velg Djuice Phone 75. Med Djuice Easy koster telefonen 1799, og da koster det 600kr for å fjerne operatørlåsen. Kjøper man med abonnement med 12 mnd bindingstid er operatøren pliktig til å la deg låse opp telefonen når du vil.Har du noe kilde til dette? Søkte litt, men fant ikke noe kilde på det selv. Endret 13. februar 2011 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Velg djuice easy:Du mener vell velg Djuice Phone 75. Med Djuice Easy koster telefonen 1799, og da koster det 600kr for å fjerne operatørlåsen. Visste ikke at det koster 600kr for å fjerne operatørlås med easy. Kjøper man med abonnement med 12 mnd bindingstid er operatøren pliktig til å la deg låse opp telefonen når du vil.Har du noe kilde til dette? Søkte litt, men fant ikke noe kilde på det selv. Ingen kilder, mener å ha lest noen artikler om det for noen år tilbake, ettersom det bare er logisk å få gjøre hva man vil med telefonen siden den er din til odel og eie, mens abonnementet er en annen sak. Telefonen burde man kunne bruke fritt mellom operatører siden man ikke leier eller nedbetaler telefonen, men betaler en separat måneds-avgift for et abonnement. Tror det var noen uttalelser fra forbrukerombudet jeg leste om. Samt at jeg har fått flere operatørlåste telefoner låst opp. Må innrømme, jeg burde ikke ha vært så kjapp på å formulere det slik. Tror heller det er vanlig skikk og bruk hos operatørene. Fant en artikkel rundt emnet: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10027408 Endret 13. februar 2011 av Deem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå