Stor Oddnoga Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg er litt forundret for øyeblikket. Jeg har en Athlon XP 2700+ med en Coolermaster Aero 7+ prosessorvifte. Jeg har lest i diverse forum og tester at denne viften kan klare å holde temperaturen på rundt 30 grader i idle tilstand. Har også lest at viften kan gå med 4500rpm. Problemet hos meg er at temperaturen holder seg på rundt 50 grader idle. Og jeg klarer kun å oppnå en maks hastighet på 3500rpm. Har sjekket flere ganger at viften sitter riktig, men uten resultat. Jeg har et Abit NF7 hovedkort, kan det være dette som måler feil? Hvis noen har opplevd lignende problemer, og evt har en løsning på problemet hadde jeg satt utrolig pris på det. På forhånd takk. EDIT: forresten, jeg har på kjølepasta. :smile: Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Du skal ha et lite lag med kjølepasta så vidt jeg vet da :| liksom veldig tynt bare for å jevne ut utjevnheter i overflaten på cpu og ribbe. thats all I know. Ellers kan jeg nok ikke hjelpe deg Det at du kan bare få 3500 rpm sikker på at det ikke kan være fordi du ikke har sånn molex som setter opp (eller ned) volten? jeg kan ikke noe om dette men etter det jeg har lest på forumet så er det det jeg har forstått. Noen som har peil bør kanskje confirme dette Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Ja, har et tynt lag. Uttrykte meg litt feil. Ville bare få med at jeg hadde kjølepasta på. Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 hehe ok. Da er det vel bare den volt greiene jeg har igjen å stille med. Men som sagt dette er ikke noe som jeg kan noe spesiellt om så. Kommer vel en reply på det om ikke så lenge Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Hva da med volt? Har ikke så mye peiling på dette jeg heller. Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Gidder ikke skrive mer ang. det for liksom it prooves my ignorance. HVis du leser på noen av de andre postene under andre topics finner du sikkert noe som hjelper. /me må jobbe Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Okay... Noen andre som har noen forslag da? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg tror muligens at jeg fant ut av det. Sjekket abit sine sider og lastet ned en bios-oppdatering som visstnok skal fikse opp i at den viser gal temperatur. Skal sjekke det når jeg kommer hjem og gi tilbakemelding i morgen. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Det var bios'en som viste feil. Alt i orden nå, temperaturen ligger på rundt 32 grader i bios. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Klager ikke på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå