frankhaugen Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg skal lage en simpel handlevogn som skal sitte å en "sidebar" som er php_include(-ed), inn på sidene, hvor en "session array" skal fylles med produktinfo fra en mysql database utiffra hvilket produkt som det blir trykker "kjøp" på. Noen som har noe fornuftige ideer om hvordan jeg enklest mulig kan oppnå dette?? hvis dere skjønner hva jeg mener:P takk for all hjelp -frank Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 $_SESSION er en helt vanlig variabel man kan tilegne verdier. Ikke noe spesielt med den. Den brukes som alle andre variabler, bortsett fra at verdien tilsynelatende blir værende etter at scriptet har kjørt ferdig. Bare stapp produktene dine inn der, ????? og profit. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ja, er ikke værre enn det. Bare legg verdiene i $_SESSION["handlevogn"] f.eks. Husk session_start(); også. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Ja, er ikke værre enn det. Bare legg verdiene i $_SESSION["handlevogn"] f.eks. Husk session_start(); også. "bare" Må jeg ikke bruke en array?? hvis man skal ha en handlevogn og liste opp navn OG priser? takk! -frank Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Du kunne jo ha lagt vare-id'en i en session Så henter du ut info om varen når du looper igjennom session'en: <?php session_start(); $_SESSION['sess'] = 'VareID1***VareID2***VareID3'; $f = explode('***', $_SESSION['sess']); for($i = 0; $i <= count($f)-1; $i++) echo $f[$i] . '<br>'; /** Hent ut info om hver vare her fra databasen **/ ?> Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Man har da vitterlig arrays i PHP, så man trenger ikke å loke med konkatenerte verdier i en streng. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 ... og utrolig nok kan de array-ene være flerdimensjonale også (eksempel 7 her). Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja, er ikke værre enn det. Bare legg verdiene i $_SESSION["handlevogn"] f.eks. Husk session_start(); også. "bare" Må jeg ikke bruke en array?? hvis man skal ha en handlevogn og liste opp navn OG priser? takk! -frank Jo, bør det. Lag det som array først. Man kan (som sagt her) bruke assosiative arrays som gjør at man kan få f.eks: Vare1->10.00, Vare2->19.90, Vare3->21.50 osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå