Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fungerer, men samtidig ikke

Anbefalte innlegg

Altså i går innstalerte jeg en sikkerhetsoppdatering, men når jeg startet den idag så gikk alt som vanligt, den oppdaterte ca 8200 sikerhetsoppdateringer. Men så kom innlognings skjermen jeg trykte navnet mitt. og der kom en blå skjerm, dumpet noe minne og sånt, men fikk ikke med meg koden før den restartet.

Men når jeg restartet så gikk alt fint jeg kunne logge in og alt, men jeg ble møtt av en svart kjerm ingenting skjedde alt svart. jeg prøvde og trykke Ctrl+Shift+Del. og til min overaskelse startet oppgave behandleren, der inne så jeg at bare 5 programmer kjørte.

Så prøvde jeg å kjøre "Firefox.exe" og det gikk! Jeg gikk in her og skriver dette her. Med skrivebordet svart og ingen "Start" linje heller forsatt.

Noen som har en ide på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg glemte å si at sikkerhetsmodus fungerer helt fint, jeg prøvde akkurat å gjennopperte til i går før oppdateringen, men ingen forskjell

[edit]

Den svarte skjermen minner meg at det ligner på at "Explorer.exe" ikke kjører, bare alt er svart. (men explorer kjører altså)

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Det første som slo meg da jeg leste dette var at explorer.exe ikke kjører, men som du sier, den kjører.

Har du prøvd å kjøre den en gang til?

Her er det noen linker som kan hjelpe:

http://www.prevx.com/blog/140/Black-Screen-woes-could-affect-millions-on-Windows--Vista-and-XP.html

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprogeneral/thread/5b94b775-992e-4f48-b3ff-c89b3cf45e82

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hmm vertfall så fant jeg ut at EasyTune lagde blåskjermene, jeg ville bare endre hastigheten på CPU viften, Den kjører hele tiden på fult.

Men ser ut som at etter jeg gjennoprettet så plutselig kom skrivebordet fram igjen. Etter et par restarter da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...