Gå til innhold

Hvordan få ipoden til å koble seg til den ene ruteren

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hjemme hos meg, har jeg 2 rutere. Jeg vil at min ipod skal koble seg opp til den ene, og ikke velge av seg selv.. Grunnen er at jeg har problemer når jeg er midt i mellom begge ruterene.

Ruter 2 er satt opp som repeater bridge. Altså, den mottar trådløse signaler fra ruter 1.

Ruter 1 er en Tilgin ruter med orginal firmware.

Ruter 2 er en dlink dir-600 med dd-wrt firmware.

Noen som vet hvordan jeg får min ipod til å koble seg til den ene ruteren?

Dette problemer gjelder også min sony ericsson xperia x10i mini. Så hvordan kan jeg få mine enheter til å koble seg til den ene ruteren? altså, slik at den slipper å få problemer med å laste inn sider for den ikke vet vilken ruter den skal laste ned fra..

På forhånd, takk for svar.

Hilsen,

Crazyjoey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke skaper problemer for den å koble seg til den andre ruteren, så ja.. Men noen ganger vil jeg at den skal koble seg til ruter 2 istedet for ruter 1.. Nettet blir jo tregt når den kobler seg til ruter 1 når jeg sitter ved ruter 2. Merkelig nok har den problemer uansett hvor nert den er en ruter..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Nevnte det over her, at det ikke er mulig i mitt tilfelle pga oppsettet. Oppsettet er nå en trådløs forbindelese mellom ruterene, og for at den skal fungere, må samme navn og kryptering brukes. og virtual interface på ruter to får ruteren til å bli ubrukelig..

Lenke til kommentar

Du har egentlig her satt deg selv i en Catch22, så lenge begge ruterne bruker samme ssid er nok ikke WiFi på iPoden smart nok til å gi deg særlig konfigurering. De fleste maskinen vil nok uansett her til enhver tid forsøke å koble til den ruteren som gir best dekning.

iPoden klarer bare å skille vha. ssid, så eventuell sperring må da gjøres på ruterene, men som du sier vil du jo da ikke kunne bytte mellom disse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...