Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Hei! driver med stuping, og i den sammenheng kom avisa innom her en dag og tok et bildet jeg syns var kult. så jeg lurte på, hva tror dere kan være kult å gjøre på bilde, med tanke på noe redigering, tekst? hadde vært dritkult å fått klipt ut meg og han på en fet bakgrunn, men er ikke noe talent akkurat i photoshop uansett, her er bildet; Copyright Lasse Skår og Nicolaj broby vet ikke hvilket av de som egner seg best, hva tror dere? hmmm, hvorfor fungerer ikke bildefunksjonen?? der vettu Endret 10. februar 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Bildefunksjonen funker "ikke" fordi du har 2x http://, og mellomrom før .jpg. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 ja, fant det ut rett etter du skrev det Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Noen vennlige sjeler kan kanskje klippe ut stuperne og lagre som photoshop-fil, så du kan putte inn ønsket bakgrunn selv? Ellers - fint fanget av avisa! (Selv om jeg selv hadde foretrukket litt større blender, så bakgrunnen ikke hadde blitt så forstyrrende - kunne da hatt lavere ISO også..) Endret 10. februar 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg likte den ideen din med vennlige sjeler veldig godt håper noen orker det ellers, hva tror dere kan gjøres med bildet, tekst, gjøre noe mørkere/lysere, effekter for å framheve motivet? Lenke til kommentar
fredped Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 I utgangspunktet synes jeg dette bildet var kjempekult! Jeg ser at det allerede er redigert litt (eksponeringen på nærmeste ansikt er lysnet noe). Hvis jeg skulle gjort noe mer ville jeg kanskje klippet litt på venstre- og høyrekanten (få bort litt av stuperiggen og de folkene som ser en annen vei), men bevart mest mulig av høyden i bildet - og særlig hun på tre-metern som ser ut som hun ber til høyere makter om at dette må gå bra. Fargen på nærmeste stuper er også litt grønn, så den ville jeg kanskje forsøkt å rett opp i en mer hudvennlig farge;) Men igjen - dette er detaljer i et fantastisk bilde! Lykke til videre med idretten din! Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 I utgangspunktet synes jeg dette bildet var kjempekult! Jeg ser at det allerede er redigert litt (eksponeringen på nærmeste ansikt er lysnet noe). Hvis jeg skulle gjort noe mer ville jeg kanskje klippet litt på venstre- og høyrekanten (få bort litt av stuperiggen og de folkene som ser en annen vei), men bevart mest mulig av høyden i bildet - og særlig hun på tre-metern som ser ut som hun ber til høyere makter om at dette må gå bra. Fargen på nærmeste stuper er også litt grønn, så den ville jeg kanskje forsøkt å rett opp i en mer hudvennlig farge;) Men igjen - dette er detaljer i et fantastisk bilde! Lykke til videre med idretten din! Tusen takk! skal gjøre litt med fargene på folkene, men de er ikke redigert fra før. Vi hadde to blitser oppe på platformen, så kan hende det er derfor? Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 ååå, jeg skjønner ingenting av hvordan jeg skal fikse på fargene heller hvis noen gidder å ta seg 10 minutter eller noe sånt? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Du skriver: Copyright Lasse Skår og Nicolaj broby Regner med at du er Lasse og han du hopper med er Nicolaj (Antagelsen kjem blant anna her: http://no.wikipedia.org/wiki/Nicolaj_Broby_Petersen )? Hvordan kan dere då ta "copyright" på eit bilete som avisa sin fotograf har tatt? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hadde jeg tatt bilde og du begynt å bruke det å endre drastisk på det ville jeg ikke likt det. Du burde sjekke at du faktisk har lov til å endre på disse bildene slik du skal. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 beklager, glemte å si det, har fått bildene av fotografen, innslaget har ikke vært i avisen enda, og har fått lov til å bruke bildene som jeg vil Lenke til kommentar
fredped Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 For å redigere fargen i photoshop elements kan du markere området du vil endre (den grønne skyggen) og gå inn via "enhance" -> "adjust color" -> "Color variations" og klikke "reduce green". Legger ved et forslag. Men det blir jo bare flikking på et allerede glimrende foto. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) noen som har forslag til noe kul tekst å legge til? først å fremst hvilken type, men gjerne også forslag til hva som kan stå der Endret 10. februar 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå