Gå til innhold

4A batteri til katode-inverter på microplex?

Anbefalte innlegg

det skal vel fungere fint med et 4A batteri 12V til denne inverteren?

har selv brukt både 3A og 6A batterier uten problemer. men har en kamerat av meg som har greid å grille inverteren sin da han benyttet et 4A batteri.

inverteren hans fungerte fint i PC'n, men da han koblet den til batteriet og skrudde på bryteren begynte den bare å ryke og etter det fungerte den ikke lenger.

kan noen gi meg en forklaring på hva som skjede?

Takker for alle svar!

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme som skjedde når jeg prøvde det i bil med en kontakt til kjøle boks, så ikke hva som var pluss og minus. Så jeg klarte å koble pluss på minus og minus på pluss, da sier det POFF. Prøvde med en pc sub på mopeden (måtte ha anlegg) men da ryker bare sikringa. Så hvis du skal kødde med batterier burde du kanskje mekke en liten sikring. Koster rund 8kr for de (glass sikring)

Lenke til kommentar

Hva slags batteri er det snakk om? Batterier spesifiseres ikke i Ampere, kanskje du mener Ah (AmpereTimer, dvs kapasitet)?

Antar at den inverteren ikke trekker så veldig mye strøm, og det spiller jo ingen rolle om et batteri er på 3Ah eller 1000Ah, så lenge utstyret får 12V så "vet" den ikke forskjellen. I alle fall så lenge du ikke kortslutter da, det kan jo bli endel forskjell :D

Lenke til kommentar
Hva slags batteri er det snakk om? Batterier spesifiseres ikke i Ampere, kanskje du mener Ah (AmpereTimer, dvs kapasitet)?  

Antar at den inverteren ikke trekker så veldig mye strøm, og det spiller jo ingen rolle om et batteri er på 3Ah eller 1000Ah, så lenge utstyret får 12V så "vet" den ikke forskjellen. I alle fall så lenge du ikke kortslutter da, det kan jo bli endel forskjell  :D

hehe, var det jeg trengte en bekreftelse på ja.

takker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...