Mr. Sandåker Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Den vanligste jeg har vært bori er den normale "TS" kniven. Helt standard biltemakniv om man kan kalle den det. Ellers så er det Bajonetten til HK416, som kan bli brukt som saks mtp piggtråd ol. Også som en liten øks(?) Samekniven er det jo såklart. Leatherman trodde jeg ikke man fikk utlevert? Er kun disse jeg vet om. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Enkelte har utlevert leatherman. Det er vel egentlig en del av jegersatsen, selvom alle som har denne ikke nødvendigvis har leatherman. Er så mye forskjellig som blir delt ut, og alt avhenger fra hvem som er troppssjef, hvilket år det er osv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Multitool er veldig vanlig i garnisonsstillinger av ymse slag, i alle fall. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Samtlige i storm fikk multitool da jeg var der ihvertfall. Alt fra fot til vogn og stab. Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Veldig forskjellig hva man får ettersom hvor man er og hvor engasjert tropsjefen er. Vi fikk storsekker og de nye stridsvestene, selv om vi egentlig ikke trengte de. I motsetting til den forrige troppen jeg var, der vi måtte nøye oss med Ludvigen og de slitne fiskevestene. Lenke til kommentar
AlphaSix Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Veldig forskjellig hva man får ettersom hvor man er og hvor engasjert tropsjefen er. Vi fikk storsekker og de nye stridsvestene, selv om vi egentlig ikke trengte de. I motsetting til den forrige troppen jeg var, der vi måtte nøye oss med Ludvigen og de slitne fiskevestene. Brukes virkelig Ludvigen til noe annet enn opptakstjænest? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jada. Brukte den under hele rekrutten i Pbn selv. Blir mindre og mindre brukt utover i tjenesten. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Fikk høre at vi som var i pbn kontigenten etter deg var de siste som noensinne skulle røre ludvig driten i panser HOK. Staben lempa visst alt esken min hadde over til FLO Endret 22. mars 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
HOK Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Heldiggriser. Hva skulle jeg ikke gjort for recon-pack i rekrutten! Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Ludvigen har jeg virkelig veldig få gode minner med... Storsekken, eller Reconpacken <3 Tung som faen når du fyller den jævln, men abselout bedre enn ludvig. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Den blir i alle fall tung når man også stapper oppi en sandsekk. For så å begi seg på en tur opp slalombakken på Setermoen. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
HOK Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Det som virkelig gjør ludvigen ille er å bruke den sammen med fiskevesten. Det er et sant helvete. Men man blir herdet! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Rydding av skytefelt med Ludvig'en fylt med 105mm "blåplast" var en heller ubehagelig opplevelse. Eneste gangen jeg satte pris på splintvesten... Lenke til kommentar
HOK Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Blindgjengerrydding er ikke no oppgave for ludvigen, akkurat. Den bør ikke ha noen oppgave heller. Den bør brennes! Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det som virkelig gjør ludvigen ille er å bruke den sammen med fiskevesten. Det er et sant helvete. Men man blir herdet! Du må ikke glemme Ag3 reima oppi det hele heller Lenke til kommentar
HOK Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Slapp heldigvis den, jeg! Fikk ordna meg innskyvbar kolbe etterhvert. Mye bedre å feste i vesten med én stropp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå