Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 hvilke(n) kniv(er) bruker det norske militæret? er det mulig å få tak i slikt da? Lenke til kommentar
Populært innlegg Märtha og Durex Skrevet 10. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. februar 2011 Sikkert en skarp en. 22 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Kommer an å hvilke bruksområde kvniven beregnet på. Dersom de skal skjære brød, ja, da bruker de en brødkniv. Skal de fiske, da bruker de fiskekniv, osv... Endret 17. februar 2011 av Langdon 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Genialt Professor Farnsworth! Fra spøk til alvor, hvorfor ikke sende e-post til forsvaret ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 De bruker hovedsakelig TS-kniven, jeg usikker på hva det faktisk navnet er, men ikke kjøp den kniven... Utenom det er det gjerne samekniv og kanskje viktorinox multitool. Standard-utrustningen som "alle" får har så vidt jeg vet kun TS-kniven, men andre kniver blir gitt ut ifra behov... TS kniv: Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Opp med hendene de som faktisk har skrevet TS på TS-kniven! Var den eneste TS'en som ble møtt med forståelse av befalet. Kniven nærmest spratt ut av skjeftet bare befalet så vidt ymtet frempå at det kanskje ble noe trening på kontaktdriller. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Moderatormelding Hva med å holde seg til tema? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 har de ingen kniver som koster over 29,99? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 har de ingen kniver som koster over 29,99? Om du ser litt lengre opp, ser du jeg har skrevet opp viktorinox multitool og samekniv, begge til langt over 29,99... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Tidligere fikk man også utdelt bajonett til AG-3'en, men dette utgikk (heldigvis) med overgangen til HK416. Vil tro en del av spesialavdelingene er oppsatt med noe eget, men nå er det også slik i Forsvaret at de som gjør en yrkeskarriere ut av det gjerne investerer i slike ting selv - hylster, klær, GRU, osv... Endret 10. februar 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Bajonett er da i våpensatsen til 416? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ok, da er jeg feilinformert. Hva slags bajonett er det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har ikke utlevert våpen (HV har ikke fått klørne i meg enda), så det vet jeg ærlig talt ikke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har ikke utlevert våpen (HV har ikke fått klørne i meg enda), så det vet jeg ærlig talt ikke. Om du kommer med i HV, får du ikke HK, men AG3... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg har ikke utlevert våpen (HV har ikke fått klørne i meg enda), så det vet jeg ærlig talt ikke. Om du kommer med i HV, får du ikke HK, men AG3... Du skal ikke se bort i fra at om nå først HV vil ha meg, så stiller jeg på opptak til i-styrke. Ikke umulig jeg gjør det før de vil ha meg i F uansett, må bare finne ut hvor jeg har tenkt til å befinne meg de neste årene først... For øvrig er jo AG3en også et HK-våpen like mye som 416. (I alle fall nesten like mye som 416, AG3en ble vel bygd på lisens av kongsberg våpenfabrikk)... Endret 10. februar 2011 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
spo0keii Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har ikke utlevert våpen (HV har ikke fått klørne i meg enda), så det vet jeg ærlig talt ikke. Om du kommer med i HV, får du ikke HK, men AG3... Joda, brodern er i HV's innsatstyrke nå og han har fått 416 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har ikke utlevert våpen (HV har ikke fått klørne i meg enda), så det vet jeg ærlig talt ikke. Om du kommer med i HV, får du ikke HK, men AG3... Joda, brodern er i HV's innsatstyrke nå og han har fått 416 I innsats får man det, men ikke i reserve og oppfølging, som er standard avdenliger for de som er med i HV... Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Victorinox / leatherman. Funker fjell den. Men ikke mist den, er jevlig dyr. Er jo en del avdelinger som har samekniv. Ikke som hver soldat får ut, men en per lag eller lignende. Jeg hadde privat samekniv i forsvaret, var god stemning det. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Etter 6 måneder i stormesk 4 må jeg si at samekniv absolutt ikke har vært nødvendig. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg kan ikke si jeg fikk bruk for det i det hele tatt under fgtj. Hadde øks, sag og ts-kniv. I tillegg til at jeg hadde mitt personlige multitool. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå