Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe iPod fra USA!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har "avtalt" å kjøpe en iPod fra noen som har vært i USA og kjøpt den på Amazon. Får den til en billig penge, uåpnet og alt det der, men jeg kan bruke den i Norge fortsatt ikke sant?

Og er det noen som har erfaringer med dette? Hva om jeg får feil på den, sliter jeg ikke litt da? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en iPod så har det ikke noe å si hvor du kjøper den. Eller er det en iPad/iPhone du mener? :D

På garantisiden så er det mulig (Ikke sikker) At du får 1 år her. Det kommer litt ann på Apple. Ellers så må du kontakte selger i Usa, sende den over dammen og styr.

Lenke til kommentar

Dersom du starter den mens du er der borte så du er sikker på at den virker når du drar ut av landet er det svært liten sjangs for at det skjer noe. Fleste feilene jeg har vært borti på iPoder er doa (dead on arival), så om den starter og du får kobla den til iTunes så er alt bra:) Om du da gjør det mens du er der borte så kan du jo bare gå tilbake til butikken om det er noe ^^

Lenke til kommentar

Man skal kunne reklamere mot Apple her i Norge, så lenge reklamasjonen din går inn under reklamasjonsretten i landet der gjenstanden er kjøpt.

Joda, lykke til med den.

Apple Norge har hverken solgt eller importert produktet, så de er ikke noe tidligere salgsledd her. Mulig TS er heldig og får en 1 års internasjonal garanti, det kommer an på om det følger med iPod solgt i USA. Men rettigheter vedr. reklamasjon mot en norsk part kan man se langt etter.

Lenke til kommentar

Apple Norge har hverken solgt eller importert produktet, så de er ikke noe tidligere salgsledd her. Mulig TS er heldig og får en 1 års internasjonal garanti, det kommer an på om det følger med iPod solgt i USA. Men rettigheter vedr. reklamasjon mot en norsk part kan man se langt etter.

Joda, takk for svar, men jeg sier; "Til helvette med det!" :p

Billig iPod? Give it to me! Er en risk jeg tar, spess til den prisen. Har aldri hatt noen feil på de tre andre iPodene jeg har hatt bortsett fra de jeg selv har påført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...