ChoDe Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei, jeg bare lurte litt på DVI - HDMI kabler før jeg kjøper eller ikke. Har svært lite peilig på dette, men jeg har en PC skjerm BenQ 24' (1920 x 1200 piksler) tilkoblet gjennom en DVI kabel til stasjonær pcen. Det jeg lurte på var da om en DVI - HDMI kabel, ville gi en bedre bilde kvalitet? Siden jeg ikke er så fornøyd med kvaliteten nå, skjermen er svært slitsomt å lese - men bra å se filmer. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 DVI og HDMI er egentlig samme kabel, bare at HDMI har lydoverførsel. Du får samme oppløysning og kvalitet. Faktisk så er det mange som sier du får bedre bilde med DVI....personlig er jeg enig, men det er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
ChoDe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Ja oki, det viste jeg ikke. Men takk for svar, da får jeg bare prøve fine andre måte å løse problemet på Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hva slaks problemer har du? Lenke til kommentar
ChoDe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har en BenQ G2400W LCD 24' skjerm, den er ganske god til å se filmer med. Til for eksepmel til Word/excel and annet nett surfing, blir det en vis grad slitsomt for øyene å jobbe med i over lenger tid. Grunnen til dette er at, ordene eller lysstyrken sliter ut øyene meget fort. Jeg har prøvd å fikse på forskjellige instilliger på skjermen, uten at det har gitt noe særlig forbedringer. Picure mode = sRGB 2 kabler som går fra skjermkortet og til skjermen + strøm kabel. Er vel nok sånn skjermen er bare, eller kanskje noe jeg ikke vet om. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Hvorfor 2 kabler? DVI krever bare 1 kabel. Kanskje du har VGA kabel i også, og har stilt inn skjermen til å vise dette bildet? Dersom du mener skjermen er for lyssterk, kan du prøve programmet Desktop Lighter hvor du kan justere lysstyrken. Endret 10. februar 2011 av covah Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ja, hvorfor 2 kabler? Du trenger bare 1. Grunnen til det er 2 utganger er at du kan ha 2 eksterne skjermer. Lenke til kommentar
ChoDe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 ja oki, siden de 2 kabler følgte med skjermen.. trodde jeg automatisk at begge skulle inn. Det var DVI-D og D-SUB, tok nå og fjerna D-SUB kabelen.. usikker om det ble noe bedre. Tror nok skjermen er bare slik, selv om den er HDMI og alt det. Takk for hjelpen allefall, setter stor pris på det. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Du skal nok kun bruke éin kabel Om du brukar HDMI eller DVI er eitt fett. At den eine gir bedre bilde enn den andre er berre humbug og myter, sidan begge to overfører nøyaktig samme bilde (digitalt, dermed vil du ikkje oppleve støy o.l.). HDMI overfører derimot også lyd, men det er sjelden relevant for ein PC-skjerm. Endret 7. mars 2011 av bamse87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå