ostenxx Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei. Hvilket skjermkort gir per dags dato best ytelse for maksimalt 2000 kr? Jeg har planer om å sette dette skjermkortet inn i følgende dataoppsett: - Corsair HX 750 - Asus P5Q Deluxe - Intel Core 2 Quad Q9400 @ 3,6 GHz - 4 Gb Corsair DDR2 minne - WD raptor 75 Gb Kortet erstatter et ikke alt for gammelt Sapphire Radeon HD 5770 skjermkort som ble kjøpt for ca. ett år siden. Årsaken til dette er at min bror ønsker å kjøpe av meg sistnevnte kort. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg også har Asus P5Q Deluxe! :!: Prøvde å få tak i Q9550 til ca 1400 NOK som den kostet for et par år siden, men har derfor sittet med C2D E8500. Men nå er det vel bare å hoppe på i7-toget! Jeg ville valgt GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti Super Overclock, som koster 2137,-. Komplett er de billigste som har den på lager, med prisen 2249,-. Dette kortet bruker mer strøm og bråker litt mer enn referansen, men har derimot ytelse tilsvarende GTX 570 og en veldig bra pris! Hele 600 NOK billigere enn GTX 570, og bare rundt 300 NOK dyrere enn referansekortet. Kanskje klarer du å overklokke det litt mer også. Vet ikke om du synes det er interessant med overklokking, men jeg synes ihvertfall det er veldig spennende! Endret 10. februar 2011 av StianAarskaug (S10QaN) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå