AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvis man må på legevakten når man er i en annen kommune enn hjemkommunen; vil man bli behandlet/innlagt der? Eller vil man sendes tilbake til sin hjemkommune? Lenke til kommentar
raristam Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hvis du har adresse i Bergen, bor der til vanlig, og så en helg er du på besøk hos noen i Tromsø. Mens du er i Tromsø får du en skade som tilsier at du bør kontakte legevakt. La oss f.eks ta en kuttskade. Du blør masse, og har nesten kuttet deg ned til beinet i fingeren (eller noe lignende). Dette er da en sånn ting som gjør at man trenger hjelp på legevakta. Så: Du BOR i bergen, men trenger 'øyeblikkelig' hjelp i Tromsø. Gjett svaret på spørsmålet ditt, kom igjen, gjett! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Hehe, jeg skjønner den... Men si at jeg bor i Bergen og er i Tromsø, og så får jeg sterke smerter i hodet som tilsier at jeg må bli lagt inn til utredning. Vil det skje i Tromsø, eller vil de finne på å sende meg tilbake til Bergen? Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Tror dette er ganske forskjellig fra sak til sak. Er det noe akutt vil du bli behandlet der og da, men om det er noe som ikke må gjøres øyeblikkelig kan du sendes hjem, så lenge det ikke går på bekostning av ditt velbefinnende. Det er hva jeg tror i alle fall Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det er fritt sykehusvalg i Norge.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det er jo også sånn at noen sykehus kan ting bedre enn andre. Hvis du blir skikkelig brannskadet blir du gjerne sendt til Haukeland uansett hvor du kommer fra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå