frankhaugen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 hei jeg har et loginform.php og en logincheck.php som jeg har et form på den ene, og et script som sjekker brukernavn og passord, men det vil ikke fungere hva gjør jeg feil? Jeg får bare opp "wrong username and password" som er hva som skal sje hvis det er feil, og ja jeg har passet på å skrive rigtig brukernavn og passord:P. kode(loginform): <form name="form1" method="get" action="checklogin.php"> <td> <table width="100%" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF"> <tr> <td colspan="3"><strong>Member Login </strong></td> </tr> <tr> <td width="78">Username</td> <td width="6">:</td> <td width="294"><input name="myusername" type="text" id="myusername" /></td> </tr> <tr> <td>Password</td> <td>:</td> <td><input name="mypassword" type="password" id="mypassword" /></td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> <td><input type="submit" name="Submit" value="Login" /></td> </tr> </table> </td> </form> kode(logincheck): <?php $username = "frank"; $password = "faen"; $myusername=$_GET['myusername']; $mypassword=$_GET['mypassword']; if(!$myusername==$username & $mypassword==$password); { die('Wrong username and password'); } ?> SUCCESS takk for all hjelp -frank Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg dreit meg var et ";" som hadde forvillet seg et sted det ikke skulle være. Er dog et godt forslag til et loginscript;) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvorfor bruker du get og ikke post? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Hvorfor bruker du get og ikke post? fordi den har samme funksjonen:P, vel bortsett fra at GET er begrenset til 30 000 tegn eller no:P Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Nei, de er ikke det samme. Når du bruker get kommer brukernavn og passord i URL-en. Endret 10. februar 2011 av Kris 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Nei, de er ikke det samme. Når du bruker get kommer brukernavn og passord i URL-en. Utrolig nok har du rett:P, boken jeg lærte PHP ifra stod det at de gjorde akkurat det samme bare GET hadde begrenset tegnantall, og at forfatteren brukte GET, så jeg har bare brukt den, men ser ut som om jeg migrerer til POST, lettere det, enn å ha et mellomledd ekstra for gjemme GET informasjonen i adresselinja. takk:) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Letteste er å snu tankegangen slik; alltid bruk post ved mindre du vil at infoen skal stå i URL (f. eks ved bruk av /?p=gallery eller bookmarks). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå