lobih Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 jeg har tenkt på å kjøpe en ssd disk til min asus g73jw. Når jeg bytter plass med hardiskene, kan jeg bare ta å kopiere å lime os å sånn til ssd`en? hvordan skal jeg egentlig gjøre dette, er det en enkel jobb? specs i pcen: - Prosessor Intel Core i7 740QM 1,73QM - Minne: 6 GB DDR3 1333 MHz - Harddisk: 500 GB Sata 7200 rpm. - Skjerm: 17,3" LED Backlit TFT Skjerm 1920x1080 - Grafikk: GeForce GTX 460M 1,5GB GDDR5 - Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64 biters - Øvrig: Super Multi DVD-brenner, WLAN 802.11b/g/n, LAN 10/100/1000, Bluetooth, 2 mpix webcam, HDMI, USB 3.0, kortleser, 8 cellers batteri Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Du må bruke et program som kopierer all data fra gammel til ny harddisk slik at den nye disken blir en eksakt kopi av den gamle. Bruker selv Acronis og Spotmau, men det finnes sikkert gratisalternativer på nettet. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg har lyst å gjøre dette selv så gjerne post resultatet. Endret 10. februar 2011 av Erratum Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har lyst å gjøre dette selv så gjerne post resultatet. Ser enkelt ut, men jeg har bare en disk fra før. Hvor får jeg tak i chassis til en ssd? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Bruk Intel Data Migration Software dersom du skal flytte OS og hele sulamitten fra en snurredisk til en SSD, Ladt ned pdf. -guiden også. Lenke til kommentar
lobih Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Bruk Intel Data Migration Software dersom du skal flytte OS og hele sulamitten fra en snurredisk til en SSD, Ladt ned pdf. -guiden også. går det ann å endre språk etterpå da? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Språket er for selve grensesnittet i programvaren - har ingen betydning om din pc er på svensk, norsk eller uzbekistansk. Lenke til kommentar
lobih Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Bruk Intel Data Migration Software dersom du skal flytte OS og hele sulamitten fra en snurredisk til en SSD, Ladt ned pdf. -guiden også. går det ann å endre språk etterpå da? da må ssden være inne i pcen vis jeg skal bruke detprogrammet Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Ja, selvfølgelig. Mulig jeg misforstår, men har ikke G73 to plasser for harddisker? Hvis ikke, så skaff deg (eller lån om mulig) en ekstern caddy for harddisk. Endret 10. februar 2011 av thomit Lenke til kommentar
lobih Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Ja, selvfølgelig. Mulig jeg misforstår, men har ikke G73 to plasser for harddisker? Hvis ikke, så skaff deg (eller lån om mulig) en ekstern caddy for harddisk. jo den har 2 plasser for harddisker, men for å kjøre Intel Data Migration Software så måtte ssden være inne i pcen. skal jeg bare overføre os med begge harddiskene inne i laptopen? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) yes sir. Les/bruk den nedlastbare pdf. hjelpefilen som du finner på lenken min. Det trenger heller ikke være en Intel SSD for å kunne brukes. Endret 10. februar 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
lobih Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 yes sir. Les/bruk den nedlastbare pdf. hjelpefilen som du finner på lenken min. Det trenger heller ikke være en Intel SSD for å kunne brukes. [/qu det var bra for jeg var redd for jeg var nøtt til å kjøpe en intel da for jeg tror nåkk jeg kommer til å kjøpe denne : http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-S-ATA-II-TRIM-GC-Vertex-2,-Max-Read-Write-285-275MB-sec-43015.aspx Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Beklager at jeg ikke kommer med noen linker, men www.dinside.no har mange artikler med tester av SSDer, hvordan en bytter HDD til SSD og hvilke programmer for å flytte over OS og programmer uten å måtte instalere alt på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå