Gå til innhold

Nybegynner skal kjøpe kamera. Hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en skikkelig nybegynner når det gjelder fotografiapparater. Jeg bruker fortsatt et middels bra kamera fra 2007, men føler nå at det er på tide med et nytt.

- Jeg er ikke særlig interessert i fotografi (ikke i det hele tatt for å være ærlig), så kameraet vil bare bli brukt til å ta bilder på arrangementer, fester, ferier, konserter osv.

- Kameraet må være BILLIG. Under 2.000 NOK er et must.

- Tar bilder relativt raskt. Nå husker jeg ikke det korrekte faguttrykket, men jeg snakker om tiden det tar fra jeg trykker på knappen til bildet faktisk blir tatt. Mitt nåværende kamera bruker 2 til 3 sekunder, noe som er i det lengste laget...

- Må tåle en støyt. Snakker ikke om noe Lars Monsen opplegg, men jeg vil helst ikke måtte være superforsiktig når jeg bruker det.

- Enkelt å bruke; igjen - jeg er en nybegynner.

That's it. Hvilket kamera passer for meg? :)

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her er et rimelig vanskelig spørsmål å svare på. Ikke fordi det mangler kameraer i kategorien du ser etter, men fordi det er så fordømt mange av dem. Antageligvis kan du plukke et hvilket som helst av kameraene som ligger mellom 1500 og 2000 i prisguiden og være rimelig fornøyd. Personlig er jeg en fan av hvordan Panasonic gjør ting, så jeg ville kanskje plukket opp enten TZ-10 eller ZX-1 men alle de andre produsentene har helt ålreite kameraer i samme prisområde som gjør en like bra jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...