Gå til innhold

Utsette førstegangstjenesten for å få bedre tjeneste?

Mazkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har jobb ville jeg ventet, spesielt hvis du har ambisjoner om å reise ut og evt fortsette en militær karriere. Ja, CSS sender også folk utenlands, gjerne som vognførere på diverse lastebiler og kjøretøy. Sjangsene er dog større for intops \ engasjement i TMBN med tjeneste fra GSV, panser eller 2.bn. De 2 siste samt TMBN er de som oftest rullerer på å stille bidrag til utlandet, prøv å ring VPV og hør om de kan oppgi hvem som stiller et bidrag som passer for deg. (Er usikker på hvor tidlig dette kan bli oppgitt).

Lenke til kommentar

Andelen folk i CSS-delen av HRS-folka som er ute er så vidt jeg vet en del høyere enn i TMBN osv, og det er færre om benet på opptaket der kontra geværgubbstillinger i TMBN (som jo er det alle vil gjøre for tiden), så CSS er slettes ikke noen dum idé om du vil til utlandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så et liknende spørsmål som noen hadde stilt på forsvarets side på facebook. En kar som var plassert i CSS-bataljonen, men som ville i Panser. Svaret fra forsvaret var selvfølgelig å ringe VPV.

Problemet er jo det at omtrent alle som kommer på sesjon sier de vil i Panserbataljonen. Men nå er Panser fullt fram til høsten 2012, så om du på død og liv vil i Panser, så kan du jo få utsatt det til da, men jeg hadde ikke gjort det. Kunne jo hørt om Kampeskadronen (HTTS) er ledig?

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Min mening er at det utvilsomt er verdt å utsette fg.tj. for å få en bedre tjeneste. Dette er et ganske spesielt år av livet ditt og jeg tror man kan ha det bra (nesten) uansett hvor man havner, men er man motivert for noe bør man absolutt gå for dette.

Du snakker om at du har lyst å delta på INTOPS, da er det i hvert fall lurt å ha en tjeneste som gir gode forutsetninger for dette.

Min konklusjon: Utsett og bli omplassert til en tjeneste du er gira på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...