Alfa-Alfa Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Lønner det seg å ha flere små eller et stort minnekort til kamera (eks. 2x128MB eller 256MB). Ser at prisen på små kort er rimeligere en de store.:-? Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Vel, ifølge de prisene jeg har sett sparer du ikke noe på å kjøpe to 128mb istedet for en 256mb... Sjekk prisguiden selv! Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Det blir vel heller et spørsmål om hva som er mest praktisk og/eller hensiktsmessig. Vil du ha et stort minnekort som du slipper å tømme ofte, og der du kan lagre alle bildene du tar i ferien, eller vil du ha flere små, som du må skifte underveis, men der du til gjengjeld slipper å miste alle ferieminnene dine dersom kameraet skulle bli stjålet eller mistet? Det er opp til deg. Personlig tar jeg sjansen på at jeg ikke mister kameraet mitt, og har derfor investert i en Microdrive :-) Lenke til kommentar
runejor Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hva er fordeler/ulemper med CompactFlash vs. Microdrive? Hilsen uvitende... :oops: Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Grunnen for min egen del er at jeg har et Fuji S602-kamera, som i utgangspunktet bare støtter SmartMedia og Microdrive (CF II), selv om CompactFlash type I også stort sett fungerer. Men bortsett fra det så er det vel egentlig bedre å holde seg til CompactFlash hvis man har muligheten til det. Microdrive er jo en slags mini-harddisk, så den har en del mekanikk som CF-kortene ikke har. Altså, den er mer utsatt for mekanisk svikt. I tillegg trekker disse komponentene mer støm enn et CF-kort. Altså, CF er mer robust og mindre strømkrevende. Microdrive er temmelig raskt på lesing/skriving, men hastigheten på CF-kort har jo økt dramatisk i det siste også. Alt i alt ville jeg heller hatt et 1 Gb CF-kort enn en Microdrive, dersom jeg var sikker på at denne ville fungert 100% i kameraet mitt. Håper det var litt hjelp! :-) Lenke til kommentar
tvs29 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei folkens ... Er også på utkikk etter CF-kort. Noen som har erfaringer med hva som er bra og ikke. Kingston har to typer, Standard CompactFlash og CompactFlash Elite Pro det sistnevnte skal være raskere og bedre. Men er det noe forskjell å merke på et Canon S50 aparat ? Dessuten kan jeg lese at flere her hatt feil på sine CF-kort, er det ikke noe garanti mot slike feil ? Håper noen med erfaringer kan komme med innspill. Mange takk. tor Lenke til kommentar
runejor Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Håper det var litt hjelp! :-) Absolutt! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå