akselme Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Prøver å redigere noen .mov filer tatt med min Canon 550D i vegas 8, men videoen blir svart. Lyden fungerer. Prøvde å bruke et converter program, men kvaliteten ble elendig på både avi og wmv (brukte foxTAB converter) Noen som vet hvordan man fikser dette problemet? evt et converter program som IKKE mister kvalitet/mye kvalitet? Kanskje det fins noe codecs for vegas som fikser det? takk på forhånd Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Tror du må installere QuickTime. Da blir nødvendig codec installert samtidig. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Tror ikke du skal installere quicktime. Jeg gjorde det og når quicktime ble oppdatert så ble også alle videofilene mine fra 550d svarte. løsningen ble å fjerne quicktime og så installere quicktime alternative. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Installer Canon ZoomBrowser, eller eventuelt bare codecen som følger med den. Redigering av H.264 filer fra ditt kamera går ikke an i Vegas 8. Eller det vil si, du kan legge dem i tidslinja, men ved avspilling vil du få ca ett bilde i sekundet, så klipping blir vanskelig. For å redigere filer må du transkode dem til et midlertidig format egnet for redigering. For eksempel Avid DNxHD eller Cineform. Førstnevnte er gratis og brukes sammen med MPEG Streamclip. Cineform er raskere, men koster 129$. Se guide her: http://eugenia.queru.com/2010/03/14/starting-up-with-a-dslr-and-sony-vegas/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå