Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC starter ikke. Haster.


Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg ny pc og satt den sammen, men den vil ikke starte ordentlig.

Den slår seg på for 3-4secunder, alle vifter,hdd,cdrom,HK,cpu vifte og skjermkort viftene går. Men så plutselig slokner den igjen.

Det kommer ingen lyder fra høytaleren man kan koble til Hk, har også skjekket at alle kablene står ordentlig i.

Ingen CPU pins er bøyd, har prøvd med bare en ram brikke i alle de forksjellige spora, og byttet fram osv.

Har også prøvd å resette HK, med den lille pin tingen, og starte bare med CPU+- vifte.

 

Det er 4 Phase LED's på HK og alle lyser når den prøver å starte, men slokner når den skrur seg av igjen.

 

Trodde i går at den ikke ville starte pga. at jeg ikke hadde stor nok strømforsyning (650w) men var å hentet en 850w I dag...

 

Hadde vært veldig fint litt hjelp, begynner å bli litt lei av å stirre på den :p

 

Her er pc specs.

 

CPU: Intel QUad Core i5 760 2.8ghz s-1156 1333MHz 8cache 64bid 45nm boxed

 

SKjermkort: VGA-Card NVidia GTZ460se 1024MB PCI-E 2xDVI HDMI HDCP PhysX CUDA DDR5

 

Minne: 4GB 1600MHz DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KITx2 Kingston Hyperx

 

HK: GA-P55A-UD3 S-1156 P55 ATX PCI-E Audio 7.1 GbLAN Raid DDR 3 SATA3 USB 3.0

 

PSU: CHIEFTEC 850W PSU with ATX-12V V.2.3/EPS-12V PS-2 type with 14cm Fan 85 plus Bronze Cable Management Nitro Series

 

HDD: 500GB 7200RPM SATA 3.0Gbps 3.5" NoiseGUard Silentseek external SI disc.

 

 

CDRom 22x +R/+RW -R/-RW Sata samsung.

 

Si ifra vis det er noe mere info jeg kan komme med, ALT er nytt.

Endret av mushin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kjølepasta på CPU'en, det var under vifta når jeg pakket den opp, men pc'en rekker ikke bli litt varm en gang på de få sekundene den er oppe å går.

 

Gikk over alle spacerne, skjekket også om jeg hadde brukt riktig skruer iforhold til hva som stod i brukermanualen til kabinettet, har husken den 20/24 pin og 8pin til hovedkortet, + 2x PCI-E 6pins til skjermkortet, og ja de er satt riktig i PSU'en og.

 

 

Men vis det hadde vært sånn at hovedkortet hadde vært kortsluttet hadde det vel ikke lyst på phase LED'sa når den prøver?

 

Takk for alle svarene, kom gjerne med flere.

Endret av mushin
Lenke til kommentar

Resett CMOS ved å flytte jumper som anvist i manualen.Følg oppskrifta der nøye.Strømkabel til PSU skal være frakoblet når du gjør det.Det skal også gjøres hver gang du flytter en rambrikke.Og som Philophobe skriver må CPU vifta vær plugget i nøyaktig rett kontakt.Ellers sjekk at du har minne som er godkjent for hovedkortet ditt.(sjekk produsentens hjemmeside)og at CPU er bioskompatibel med hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...