Jaudu Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Lurte på en ting, siden at jeg har hørt en skrangle/klakkelyd bak i bilen min, altså bak passasjerens side, det kommer bare ved kjøring på ujevn vei, og fartsdumper o.l jekket opp bilen og sjekket demperne, men har ikke så mye peil på det, men kunne liksom skyve innmaten nedover, og oppover, altså demperen innenfor fjæra, kunne dra den ned og dra den opp igjen. men lager bare lyd på passasjer siden bak. for å være sikker, så tok jeg og jekket opp andre siden, men demperene var helt prikk like, altså at jeg kunne bevege den og. er disse demperne defekte? eller er skranglelyden no annet? sjekket også om det var slark i hjullagerene. ved å bevege hjulet fram og tilbake når den var jekket opp. Sjekket dempertoppene bak, altså under den gummitoppen, under hatthyllestøttene, men mutterene sitter godt fast, og ser ikke no problemer der er en VW Golf GL 2.0 Endret 13. februar 2011 av Jurigs Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Dempere skal kunne beveges. De er i praksis bare en stor oljebrems. Det er fjæra som holder oppe bilen, og demperen skal hindre fjæra i å ukontrollert sprette opp og ned. Det er vel ganske skjeldent at dempere lager lyd. Skranglelyder, dunkelyder og slikt kommer gjerne fra eller i forbindelse med en eller annen dårlig foring. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Kan det være fjæra som har knukket? har jekket bilen opp, men så ikke no spesielt med fjæra, men kan være knekt på nærmere toppen? slik at den vibrerer? Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 foringene til krengnings-stabilisatoren er mitt tips... og de bør sjekkes når bilen står på bakken, eller på bukk. når bilen jekkes opp vil du ikke finne slakk i de, hvis du ikke jekker opp begge sidene av bilen da, 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå