Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekte dempere? løse innvendig, og får en klakkelyd/skrangling fra høyre bakhjul!

Jaudu

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting, siden at jeg har hørt en skrangle/klakkelyd bak i bilen min, altså bak passasjerens side, det kommer bare ved kjøring på ujevn vei, og fartsdumper o.l

jekket opp bilen og sjekket demperne, men har ikke så mye peil på det, men kunne liksom skyve innmaten nedover, og oppover, altså demperen innenfor fjæra, kunne dra den ned og dra den opp igjen. men lager bare lyd på passasjer siden bak.

for å være sikker, så tok jeg og jekket opp andre siden, men demperene var helt prikk like, altså at jeg kunne bevege den og.

er disse demperne defekte? eller er skranglelyden no annet?

sjekket også om det var slark i hjullagerene. ved å bevege hjulet fram og tilbake når den var jekket opp.

Sjekket dempertoppene bak, altså under den gummitoppen, under hatthyllestøttene, men mutterene sitter godt fast, og ser ikke no problemer der

er en VW Golf GL 2.0

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dempere skal kunne beveges. De er i praksis bare en stor oljebrems. Det er fjæra som holder oppe bilen, og demperen skal hindre fjæra i å ukontrollert sprette opp og ned.

Det er vel ganske skjeldent at dempere lager lyd. Skranglelyder, dunkelyder og slikt kommer gjerne fra eller i forbindelse med en eller annen dårlig foring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...