klhegrlkhr Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Heia, typen min er på utkikk etter ny pc, da hans er virkelig elendig. Ingen av oss er noe særlig bevandret i pc-markedet, men vet ca hva han vil ha. Mellom 13 og 15" skjerm, god prossessor, grei str på harddisk og min 4 GB ram (4 er vel kanskje minste man får i en brukbar pc?). Prisen må ligge på ca 6-8000 kr, helst i nedre del av det. Vil ikke ha talltastatur på høyre siden. Jeg er utrolig fornøyd med min Acer TimelineX 3820TG, som jeg fikk anbefalt her Men han vil ikke ha make som meg. Han vet i alle fall at han ikke skal ha HP, vi har begge hatt det, og noe verre drit skal du lete lenge etter. Har sett på div Asus og Acer 4820TG, men vet liksom ikke hvordan vi skal bestemme oss. Han vil gjerne ha litt god lyd også, men har supert anlegg, så det er ikke det viktigste. Noen som har noen gode forslag, og noen begrunnelse for det? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Min far kjøpte en Acer på elkjøp her om dagen til 6490,- (hadde kun en igjen) og dette var faktisk en veldig god pris synes jeg. Samme pc kostet 7990,- rett over gata på lefdal. 4GB. ram., 500GB HD, 15" skjerm (HD), LED-skjerm, minnekortleser, greit skjermkort, batteritid 8 timer oppgitt (4-5 timer i praksis), uten talltastatur., i5 CPU. Jeg mener du får en mer en god nok laptop til den summen, og så sant du ikke stiller skyhøye krav til grafikk ala spill og sinnsyke skjermoppløsninger så mener jeg dette er en knallgod pc til prisen. Mer enn bra nok til 90% av befolkningen. De som sitter i kjelleren å spiller hele dagen har nok en hjemmebygget stasjonær pc. Men man kan fint spille med pc'en over, men man kan sef. ikke regne med de beste oppløsningene på de siste 3D-spillene. Tror det var denne pc'en: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02288/acer-timelinex-15-6-barbar-pc EDIT: Glemte og skrive at pc'en også hadde HDMI utgang Endret 9. februar 2011 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå