flodhest Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei! Fikk nettopp pcen tilbake fra byens mest lugubre pc-verksted. Leverte den inn da jeg ikke fikk bilde, og de skulle se på det. Problemet viste seg å være skjermkortet - som antatt. De sa de skulle fikse det, bare ved hjelp av en "del" som kostet 200 kr ekstra. Nå har jeg fått tilbake laptopen og jeg har bilde - greit nok. Problemet er at jeg tror de byttet ut det gamle skjermkortet med verdens dårligste skjermkort. Når jeg ser på enhetsbehandlingen, står det at skjermkortet er "unidentified" eller lignende. Lastet også ned et program som skulle hente info om hardware, men heller ikke det klarte å finne mer info om kortet. Er det noen som vet om noen andre gode programmer/metoder for å finne ut av hvilket skjermkort jeg har? Nå hakker det bare jeg spiller minesweiper. Se video er bare å glemme. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) GPU-Z bør funke http://www.techpowerup.com/gpuz/ Endret 9. februar 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Litt mer info der ja, men jeg blir ikke klok på hvilke drivere jeg skal laste ned. Anyone? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Du laster ned fra Acer. Det er et integrert skjermkort virker det for. Så du skriver bare inn PC-modellen din på acer sine sider en plass Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Allright! Da prøver vi det Kommer tilbake med update. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Eller fra nvidia sine sider, så er du sikret nyeste driver. Kortet du har er et Geforce M8600 ser det ut til. Må si jeg blir litt skeptisk når jeg hører historien din. Det har vært store problemer med G84M- og G86M-brikkene, noe nvidia selv har vedgått. Det er visst noen loddepunkter på brikkene som ikke takler varme over tid, noe som har medført mye RMA-saker for laptopprodusentene. Min Dell XPS M1330 hadde G84M som streiket etter ett års tid, og da endte det med tekninker på døren som byttet hovedkort (fordi GPU er loddet fast til hovedkortet). Dell gikk så langt som å utvide garantitiden med ett år på maskinene med G84M og G86M pga. dette problemet. Når du forteller at verkstedet ditt har fikset maskina med "en del til 200kr" begynner jeg da å lure veldig... Edit: Stusser forresten veldig over at GPU-Z oppgir klokkehastighetene på kortet til 0MHz. De burde ligge på samme verdier som "default". Endret 9. februar 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Så ikke det siste svaret ditt. Lastet ned fra acer sine sider, og ting fungerer som det skal nå! Betalte tilsammen 700 for reperasjonen, og da jeg spurte hva de hadde gjort sa han bare: "Ahh.. det der er vår jobb." sprøtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå