dustdown Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 LAANG historie kort: Jeg skal kjøpe mitt første videokamera og har vanskeligheter med å velge. Jeg skal bruke det primært til å filme soldatene mine ute i felten så det bør tåle litt humping og se godt under forskjellige lysforhold. Dessuten bør det kunne filtrere ut bakgrunnsstøy best mulig. Det må dessuten være et Mini DV kamera og ha både DV inn og ut. Noen som kan fortelle meg hvilket kamera jeg bør se etter? Jeg har sett ut et Canon ZR65MC og ett Sony DCR TRV 22 som gode alternativer.. bør jeg velge et av de? Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hvis du forlanger at det skal filtrere vekk bakrunnstøy, må du ikke velge Canon Lenke til kommentar
wideload Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Muligens at et Panasonic GS50 kan passe til ditt bruk - jeg har selv prøvd Sony TRV12 (lillebroren til TRV22) og leverte dette tilbake til butikken pga altfor mye støy fra drivverket (tapen) som ble fanget opp Er mye mer fornøyd med GS50-kameraet. Lydløst i forhold. Men hvis du skal filme mye i dårlig/lite/ikke noe lys -> Sony er bra på NightView. 0lux-moden til Panasonic er ikke akkurat mye å rope hurra for (man kan snu LCD-skjermen og på den måten få lys med en rekkevidde på omtrent 1 meter..) /wideload Lenke til kommentar
dustdown Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Er Canon dårligere på filtrering av bakgrunnsstøy enn Sony atså? Har ikke tenkt over det der med at tapen lager lyd. Noen flere synspunkter på nettopp dette? Lenke til kommentar
7r Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Enkelt valg: Panasonic. Med Leica-optikk som ikke står noe tilbake for Sonys Carl Zeiss-linser. Dessuten er Panasonic enklere i beteningen enn Sony (jeg kjenner ikke Canon så godt). Alt finnes greit i menyen og er ikke plassert utenpå i form av knapper som forstyrrer filmingen. Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Panasonic GS50. 1. Ingen båndstøy (sammenlignet med både Canon's 4-5 og 600 serie, samt noen av Sony's kameraer) 2. Bra bilde. 3. Veldig enkel betjening. Lettfattelige menyer. Dette bare for å nevne noe. Minus: Nightshot. Ikke mye å hoppe i taket for...men jeg kjøpte ikke dette kameraet for å filme uten lyset slått på) Lenke til kommentar
2roll Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Selv falt valget på TRV22, kontrollene til GS50 var for knotete for min del. Jeg må endre grep hele tiden, for å få tilgang til knappene. TouchLCD synes jeg virker greit (foreløpig). Håper jeg ikke angrer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå