Gå til innhold

[Løst] Trådløst Kort til Stasjonær

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen har noen gode tips til trådløst kort, har ikke tilgang til kabel enda så trengs ikke å nevnes. Pcen står i samme etasje som routern og er bare noen få vegger imellom. Pcen skal brukes til Gaming så skulle gjerne hatt et kort som yter bra, men tenker litt på pris også så begynn gjerne hvorfor akkurat det kortet.

Tusen takk for at du tar deg tid for å lese denne.

Mvh

Eqip ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å installere et eget trådløst nettverkskort, mye enklere med trådløst via USB. Se etter en 802.11n av kjent fabrikat (Linksys, ZyXEL, Asus, Netgear). Dette får du for 150-200 kr.

MÅ du ha et internt kort må du spesifisere om det skal være PCI eller PCI-express, alt ettersom hva slags ledig port du har i maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig gått til kjøp av dette ZyXel-kortet. Kan ikke si så mye om spesifikasjonene da jeg ikke er ekspert på datanettverk, men den fungerer godt og optimalt. Jeg har ikke "falt av" internett en eneste gang så langt. Dette kortet forutsetter dog at du har en ledig PCI-slot i maskinen. Prisen er heller ikke så verst for et n-standard nettverkskort. Du finner selvsagt billigere løsninger av begge typer der ute. Jeg valgte nettverkskort fremfor USB siden jeg aldri kommer til å ta det ut uansett, så like greit å gjemme det på innsiden. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...