Gå til innhold

nytt skjermkort................hva skal jeg velge??


.wotg

Anbefalte innlegg

Nye pc komponenter er bestillt, men grafikkortet jeg egentlig hadde tenkt på. Et Ati radeon 9700np kommer ikke inn hos komplett før 31.07. Derfor har jeg også begynt å tvile på om dette er riktig kort for meg. Jeg har som alle andre lyst på det beste grafikkortet uten å betale max pris, jeg ser at prisen på et 9700pro kort ligger på ca. 3000,- mens et 9800pro kort begynner på ca 3500,- er det stor forskjell på disse? og hvordan er gfx5900 og gfx5800 kortene i forhold? Gfx5800 kortene er jo på vei ut kanskje jeg kan gjøre et godt kjøp der??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for enten 9700pro eller 9800pro. De får du billigst på pcmax til 2850,- og 3450,- for 9800pro.

 

FX5800 har et lite forsprang over 9700pro kortet, men 9800pro er igjen suverent i forhold til FX5800. Hva som er best av 9800pro og FX5900 er vanskelig å si. Tester viser at kortene er bedre på ulike punkter og begge kortene har naturligvis tilhengere som mener det ene er best. Men du kan se denne tråden for mer info angående FX5900 vs 9800pro.

 

Personlig ville jeg valgt et ATI kort framfor FX akkurat nå, men det er fordi jeg er en ATI fan :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...