trespiser Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei Jeg lurer på hva dere mener om mat og drikke.. Nå snakker jeg generelt om alt som er spiselig uansett hvor sunt og usunt det er. Noen spiser bare det som er "sunt" og tror kanskje at det er det beste men det tror ikke jeg..ikke for min egen del i hvertfall Jeg kan kjenne på kroppen og veit akkurat hva jeg skal spise da og da og ikke spise da og da for å ikke bli sjuk og for å få mest mulig energi og mest mulig ut av det jeg spiser. Jeg opplever at hvis man ikke spiser det kroppen har lyst på så blir ikke kroppen "i godt humør" Jeg merker på meg hvilke næringstoffer og hva jeg burde spise hele tiden. Har bedre helse enn de aller fleste jeg kjenner og veit om. Jeg tror at det har noe med hvordan jeg mater kroppen. Jeg gir den hva jeg føler den trenger og kjenner det på meg så sterkt at jeg veit når jeg skal for eksempel drikke melk, juice eller brus og veit akkurat hva jeg skal spise når som helst. Får jeg ikke tak i det kroppen trenger så kan den bli "i dårlig humør" og blir slapp. Jeg er ikke avhengig av noe sukker, koffein eller noe. Spiser det jeg føler for sånn at kroppen blir gla og DET mener jeg er det sunneste. Hvordan spiser dere og hva mener dere? 1 Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Det hjernen din til enhver tid mener er sunt kan være helt riv ruskende galt, så jeg er ikke enig i din uttalelse om at definisjonen av sunn er å forholde seg til matvarer en "føler for" der og da. Endret 9. februar 2011 av Stulle Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er jo stor uenighet om hva som er sunt og ikke sunt, men jeg er av den formening at alle er forskjellig og alle har behov for forskjellig mat! Jeg for eksempel, har en magesykdom, Crohns. Jeg har alltid vært plaget med magesmerter, særlig når jeg har mye stress, og trodde tidligere det var melkeprodukter jeg ikke tålte. For noen måneder siden leste jeg om LCHF (low carb high fat) og har nå startet med det. Jeg har vært flere dager uten magesmerter, selv om jeg nå for tiden har mye skole. Det hele jeg har gjort er å kutte ut karbohydrater og sukker, og legge mye fett til kosten. Er mange som har reagert når jeg øser på med rømme, majones og lignende, man har jo alltid hørt at fett er usunt. Likevel tror jeg dette er et kosthold som min kropp trives med og jeg kommer hvertfall til å fortsette med det! Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Det er bra! Jeg merker på kroppen min på hva slags næring den trenger og får i meg det der og da. Hvis jeg ikke spiser det kroppen vil ha så kan jeg fort føle meg uvel men hvis jeg gir den det jeg vil ha så er jeg så frisk og fin i kroppen som det kan gå an å bli. Lurer på om det er andre som har det sånn? 1 Lenke til kommentar
svenka Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Enig med stulle, raffinert sukker er HELT unødvendig og fucker opp hjerna. Praktisk talt mister du energy... Synst du/dere som ikke kjenner til det hvite sukkeret, bør ta en titt innom linken nedenfor http://www.yogasenteret.no/Artikler/artikkel.php?article_id=156 Endret 16. februar 2011 av Svends1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det beste er jo å prøve å spise sunt, men innimellom så må man unne seg noe godt. Det er spesielt bra for psyken. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hjernen min vil ha cola, hele tiden. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hjernen min vil ha cola, hele tiden. Gjør som meg. Drikk cola, hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 må ikke glemme at selv " sunn mat" heller ikke er kalori fri. du legger på deg selv om du spiser _bare_ sunn mat. om du inntar mer enn du forbruker, så går jo ikke regnestykket opp. så jeg spiser heller et eple eller en appelsin enn en Banan og druer for eksempel. En del folk som går på et bevisst kosthold med ca 2-3000 kalorier om dagen pleier å ha _en_ dag i uka hvor de spiser hva de vil for kosen. Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) jeg spiser 4-5 ganger om dagen avhengig av om jeg trener eller ikke, frokost er havregrynsblanding, lunch halv 12 er 2 skiver brød med grønt eller kalkun, og tre skiver klokken halv 3. Middag klokken 5 pleier å ligge på rundt 4-500 kalorier på det måltidet. så litt før trenings mat klokken halv 8, en proteinshake med litt carbo rett etter trening så kveldsmat klokken 11. Det fine med det er at for vanlige folk spiller det egentlig ikek noen rolle HVA du spiser( tatt med en knippe salt) det er snakk om mengden... Endret 19. februar 2011 av Dolg_313 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå