Gå til innhold

Skal en reservedel fortolles?

Anbefalte innlegg

Til backup av bilder benytter jeg Drobo enheter, praktisk redudant backup.

Jeg har en liten case gående med Datarobotics angående den ene enheten (rett under 2 år gammel, pga vifteproblemer/støy).

Tanken fra DR sin side er at man slipper problemer ved å bytte ut hele enheten istedet for kun viften.

Dette foregår ved at de sender en ny utgave opp til Norge med DHL.de, før man så sender den gamle i retur (i esken den nye kom med).

Tollen/posten har bestemt seg for å stoppe denne og kreve litt mere info om innhold, verdi osv da de mener det ikke var nok info fra DHL.

Forsåvidt greit nok det, men det jeg lurer på er om "reservedel" skal fortolles i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har forstått tollreglene så skal alt over 200,- kr fortolles. Så du må nok sikkert fortolle utstyret før du får den. Du skal så ha tilbakebetalt tollutgiftene fra etaten for den uniten som du så sender tilbake.

Er ihvertfall slik jeg har tolket det angående å sende utenlands for reperasjon.

Mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Tok en telefon til tollen, samt Datarobotics og forklarte problemet.

Tollen hadde selvsagt en forklaring, men slippe pakken videre ville de selvsagt ikke uten riktige papirer. Så da ble det ny telefon til DR.

DR mente enten de eller dhl hadde rotet det til så de skulle kontakte tollen og enten løse problemet med de direkte, eller bare sende enda en drobo med riktige tollpapirer.

I allefall beklaget de sterkt rotet og forsinkelsen.

Ikke noe kritisk for min del, men som alltid irriterende når de som burde vite bedre ikke klarer å ordne tingene på riktig måte .. Hvor selvsagt kunden blir den som må bruke tid til å nøste opp i flokene, doh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...