Stiaby Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Hei! Har en stasjonær pc som jeg plages med å koble til internett. Bruker en USB Wireless Adapter som skal fungere fint (har brukt den før, og den viser bra signal til routeren). Har en laptop som jeg ikke har noe problem med å surfe på, men den stasjonære klarer ikke å holde internettilkoblingen. Har ingen problem med å holde kontakt med routeren. Under feilsøking (Win7) klarer han ikke alltid å finne noe feil, men det hender at den ikke finner DNS serveren. Prøvde å bytte til google sine DNS servere, uten hjelp. Hver gang jeg mister nettet må jeg koble til nettverket på nytt, og får internett tilbake. Det varierer hvor lenge jeg klarer å holde meg på nettet. Noen ganger er det få sekunder. Noen som kan hjelpe meg å finne ut av det, eller har en anelse på hva det kan være? Setter stor pris på tilbakemeldinger! Endret 9. februar 2011 av Stiaby Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hva heter adapteret? Det lønner seg å finne ut hvilket chipset det har, og så laste ned nyeste chipsetdriver fra produsent. Tolker det slik at du har stabil forbindelse mot routeren, slik at man kan utelukke signal/støy? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Har du først og fremt sjekket at problemet forsvinner når du er koblet med kabel? det er det beste å sjekke først, så vet du ihvertfall med sikkerhet om det er det trådløse nettet eller noe annet. Derfra kan man ta steg til å bedre problemet når man er sikker på årsaken - f.eks. justere kanalfrekvenser og installere nyeste drivere til adapteret dersom det viser seg å være wireless relatert. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå