AndersT2 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvordan får jeg fjernet verdens mest irriterende autoretting? Dette gjelder både Word og Excel. Sliter med at de alltid endrer UD til DU. I Word kommer jeg unna det med å sette ett punktum etter. Men i Excel så endrer det det hele tiden uansett hva jeg gjør, og jeg MÅ ha det til å stå UD. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Funker ikke for meg. Har norske utgaven, så den kalles store bokstaver. Har testet og det endrer seg fortsatt. Det gjelder uansett om det er små eller store bokstaver. EDIT: Fant en middlertidig løsning, men som ikke er optimal. Legger inn det jeg skal i ruten, det endrer seg da til DU. Går til neste rute, og så går tilbake og endrer i fx ruten eller hva den kalles øverst i arket. Da holder den seg på UD. Endret 9. februar 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) hmm, ... har du prøvd å legge til UD i Custom Dictionaries (eller hva de nå kaller det på norsk)? EDIT: Funker ikke Endret 9. februar 2011 av helsten2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Du må fjerne ordet ud->du rettingen (delete/slett ordet ud i lista). Testet selv riktignok på office 2003 , men den samme norske ordlista finnes jo i 2007/2010 også. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Takk, det funket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå