sameoldwall Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Hei! Jeg vil gjerne høre noen meninger om en artikkel! Da jeg var på jobb leste jeg Østlandsposten, Og på forsiden sto det en artikkel med overskriften: "Står uten mat og penger". Denne artikkelen har noe med asylmottak av utlendere å gjøre. Jama Astur Abdullahi har blitt utvist av Norge, Men har ikke blitt hentet av noen for å dra til Somalia. Jeg forstår at NAV bare gjør "jobben" sin, Men jeg syntes dette er helt galt, og nå snakker jeg for alle utlendere! Jeg syntes at det er fullstendig uaktuelt å sende ut utlendere når vi er den nest rikeste landet i verden! Høres ikke det rart ut da, folkens? nest mest penger i verden, så kan vi ikke ta inn mennesker som er intet bedre en oss selv og gi dem nok penger til å leve på? NAV ødelegger livene til utlendere enda mer en det allerede er! Ossen ville dere følt hvis Norge var i krig i hele dens historie, Så hører du rykter om et Land uten krig, Og å flytte til det landet er den eneste utvei, Så vil ikke landet ha dere der? Hva skulle dere gjort? Jeg føler meg så glad for at jeg ikke er i sånne folks situasjoner, Jeg hadde rett og slett ikke ville leve med så mye krøll og rot rundt meg. Vi som har det bra burde gjøre andres liv bedre uten at vi lager regler, og hvis det livet ikke har det som trengs, så sender vi de ut! Jeg vet at dette bare er nok en hendelse som har hendt med mange utlendere, men jeg klarer ikke holde meg tilbake! Hva syntes dere? Værsåsnill å ikke kom med "men reglene sier det og det", jeg mener at du skal se FORBI reglene! De er bare regler som ødelegger liv! Jeg skal selv sende en epost til leder av NAV (Ulf Pedersen) og si min mening! søk "Ulf Pedersen NAV" i google, og dere finner epost adressen han der på en av sidene i resultatet, og si deres mening! Svar på denne tråden kun hvis dere har en mening, ikke kom med dumme svar som "vi er ikke de nest rikeste i verden" eller "vi redder ikke liv ved å slippe dem inn i landet vårt" PS: Endre kategori hvis jeg valgte feil Endret 9. februar 2011 av sameoldwall Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Ossen ville dere følt hvis Norge var i krig i hele dens historie, Så hører du rykter om et Land uten krig, Og å flytte til det landet er den eneste utvei, Så vil ikke landet ha dere der? Hva skulle dere gjort? Da Norge var i krig flyktet endel som var spesielt utsatt til nabolandene. Og det er det er der man har rett til å søke politisk asyl. Somalia er ikke et naboland til Norge så de som kommer helt til norge kommer altså ikke hit for å redde livet men av helt andre grunner. Grunnen er selvsagt at de har hørt at Norge er fulle av naive nisser som gir dem masse penger uten at de trenger jobbe. 3 Lenke til kommentar
sameoldwall Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Ossen ville dere følt hvis Norge var i krig i hele dens historie, Så hører du rykter om et Land uten krig, Og å flytte til det landet er den eneste utvei, Så vil ikke landet ha dere der? Hva skulle dere gjort? Da Norge var i krig flyktet endel som var spesielt utsatt til nabolandene. Og det er det er der man har rett til å søke politisk asyl. Somalia er ikke et naboland til Norge så de som kommer helt til norge kommer altså ikke hit for å redde livet men av helt andre grunner. Grunnen er selvsagt at de har hørt at Norge er fulle av naive nisser som gir dem masse penger uten at de trenger jobbe. Nå Kommer du med regler, se forbi reglene! og jeg sa heller aldri at flyktninger kommer hit for å redde liv, VI skal redde liv (mener jeg iallefall) Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Nå Kommer du med regler, se forbi reglene! og jeg sa heller aldri at flyktninger kommer hit for å redde liv, VI skal redde liv (mener jeg iallefall) Vi redder ikke liv ved å ta imot alle som vil komme. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg syntes at det er fullstendig uaktuelt å sende ut utlendere når vi er den nest rikeste landet i verden! Høres ikke det rart ut da, folkens? nest mest penger i verden, så kan vi ikke ta inn mennesker som er intet bedre en oss selv og gi dem nok penger til å leve på? Jeg må bare få informere deg om at når det snakkes om Norges store rikdom, så er det sett mot antall innbyggere. Vi har på ingen måte nest mest penger i verden. Lenke til kommentar
sameoldwall Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Nå Kommer du med regler, se forbi reglene! og jeg sa heller aldri at flyktninger kommer hit for å redde liv, VI skal redde liv (mener jeg iallefall) Vi redder ikke liv ved å ta imot alle som vil komme. Gidd å være mer seriøs, ikke svar hvis du ikke har en seriøs mening... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Nå Kommer du med regler, se forbi reglene! og jeg sa heller aldri at flyktninger kommer hit for å redde liv, VI skal redde liv (mener jeg iallefall)Om de ikke kommer hit for å redde livet kommer de hit for å få et bedre liv. Det er et helt legitimt ønske, men til det må de søke om arbeidsinnvandring. Når de bruker asyl-instituttet for å komme seg til Norge så misbruker de en ordning som var ment til å redde liv. Om å redde flest mulig liv var målet for Norge burde vi straks kaste ut samtlige asylsøkere og stenge grensene for nye asylanter. Så kunne vi istedenfor brukt pengene til å hjelpe langt langt flere i nærområdene deres. Husk at bare asylsøknaden koster i gjennomsnitt over en halv million. Tenk så mange som faktisk har problemer vi kunne reddet for den summen istedenfor å bruke så mye på køsnikere som har investert i asylcharter til Norge. Endret 9. februar 2011 av robertaas 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Nå Kommer du med regler, se forbi reglene! og jeg sa heller aldri at flyktninger kommer hit for å redde liv, VI skal redde liv (mener jeg iallefall)Vi redder ikke liv ved å ta imot alle som vil komme.Gidd å være mer seriøs, ikke svar hvis du ikke har en seriøs mening...Det er faktisk mange i Norge som er så virkelighetsfjerne at de ønsker at vi skal ta imot absolutt alle som vil komme hit. Jeg tolker også trådstarter slik at han mener dette. Jeg kan derfor ikke se hva som var useriøst med kommentaren. Man må faktisk velge om man skal ha velferdssamfunn eller fri innvanding. Met er ikke mulig over tid å ha begge deler. 4 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Svar på denne tråden kun hvis dere har en mening, ikke kom med dumme svar som "vi er ikke de nest rikeste i verden" eller "vi redder ikke liv ved å slippe dem inn i landet vårt" Åja, for det er så dumme svar. Norge er ikke verdens nest rikeste land. Norge er verdens 5 eller 6 rikeste land. Land som er rikere enn Norge er Liechtenstein, Luxembourg, Qatar, Bermuda (ikke et land men det er ikke Hong Kong heller), og Singapore. Og vi vil redde flere liv om vi slutte å ta dem inn i landet og istedenfor hjelper dem der de er. Som Robertaas sier koster bare asylsøknadene en halv million kroner. Hvor mange menensker tror du man kan hjelpe med en halv million kroner? Og ikke glem at å hjelpe dem der de er, vil hindre alle problemene som kommer i Norge. Langt færre jobber, og de som jobber har lavere lønn. Det betyr at norske stat går i tap og må kutte velferdstjenester om vi tar inn for mange. I tilegg er de overrepresentert i kriminalitet. Du vet at Oslo har dobbelt så høy kriminalitet og relativ fattigdom som andre byer i Norge og etterkommere etter asylsøkere ligger forsatt på rundt 10-15% av befolkningen. Endret 10. februar 2011 av Camlon Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Hvordan kan du mene at økonomi er irrelevant for diskusjonen? Norges og andre lands velstand blir oftest mål i BNP-pr-innbygger. Norge ligger veldig høyt på denne listen. Hvis en ser på BNP uten og fordele pr. innbygger så er vi veldig langt ned på listen (vi var på 42 plass i 2008) Hvis du da skal bruke argumentet om rikdom etter disse parametere, så kan en også si at 42 andre land i verden vil få et lavere økonomisk press ved å ta imot innvandrere en hva Norge vil. (Store deler av Norges rikdom er også bunnet i pensjoner til de som bygget velferdsnorge.) Du høres ut som en person som er drevet alt for mye av følelser, og som således vil være en fare for velferdssamfunnet. Kjemp gjerne for saken din, men forvent å møte sterk motstand fra de fleste.. Endret 10. februar 2011 av C-angel Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ja, for all del, la oss ta inn de 1 milliard menneskene som i dag lever uten tilgang til rent vann … Seriøst: åpne grenser og fri flyt av mennesker er fint i teorien, men pr. dags dato er det rett og slett ikke praktisk gjennomførbart på noe som helst plan. Norge (eller den vestlige verden tilsammen for den del) kan ikke ta i mot milliarder av mennesker som ikke har tilgang til rent vann eller har gode nok sanitære forhold. Foruten at det rett og slett ikke er fysisk plass i Norge til det, ville hele velferdssystemet i Norge ha total-kollapset. Nei, i dag må man nok ta til takke å hjelpe disse menneskene i landet de tilhører slik at de over tid kan skape verdier i eget land, og dermed kan bygge opp infrastrukturen selv. 2 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Regler ødelegger liv. Der sa du det. Dessverre er det for oss nordmenn det gjelder, fordi altfor mange "utlendere" får vårt statsborgerskap og lov til opphold og stemmerett i Norge. De tar over. 1 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Som jeg antyder artikkel er vedkommende utvist fra Norge, er man utvist er man utvist. Det jeg dog ikke forsto er om han må haike tilbake til sitt hjemland pga NAV ikke betaler flyreisen (?) Endret 15. februar 2011 av ole_marius Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Nå Kommer du med regler, se forbi reglene! og jeg sa heller aldri at flyktninger kommer hit for å redde liv, VI skal redde liv (mener jeg iallefall) Norge er ikke det nest rikeste landet i verden. Vi har nest mest penger pr. innbygger. Du kan jo la alle få komme hit, så kan du se hvor lang tid det tar før du selv, inkludert meg, får søke såkalt "asyl" i et annet rikt land. Det er faen meg spesielt at folk som bor så langt vekk at det ville tatt deg ett år å løpe dit, kommer akkuratt til Norge, hvor det er vinter og snø, et så lite land som bare er en liten strandlinje på toppen av Europa, alt det på grunn av tilstandene i sitt eget land, at det er krig, at de er forfulgt. Hvorfor ikke dra til et land i nærheten hvor man kan leve bedre? Så det er som noen nevnte.. Der får de ikke penger TRYKKA opp i rasshølet, hvor den etniske befolkningen blir kuet ned og tvunget til å mobbe og diskriminere seg selv og sin egen kultur og tradisjon, mens innvandrere blir rost langt opp i skyene som om de var hellige. Endret 15. februar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 http://www.udi.no/Norwegian-Directorate-of-Immigration/Central-topics/Protection/Asylum-seekers-and-refugees/Cooperation-under-the-Dublin-Convention/ "A person seeking protection cannot decide which country is to process his/her application. Processing an application for protection is the responsibility of the first safe country that the asylum seeker comes to." Alle somaliere som kommer til Norge har vært innom en rekke andre sikre land først. Hadde Norge fulgt gjeldende regler hadde vi ikke engang kunne motta og behandle asylsøknad fra noen som kommer fra Somalia og vi har heller ikke lov til å slippe dem inn i Norge da det betyr at vi slipper dem inn i Schengen-området. Det eneste vi har lov til er faktisk å avvise dem i flydøra med beskjed om å dra tilbake til det forrige trygge landet de var innom. Dette er regler som eksisterer allerede idag, men Norge nekter av ukjent grunn å følge reglene og påtar seg istedenfor enorme kostnader, kriminalitet og sosiale problemer. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 faen.. utlendingene som kommer til norge kan vel for faen meg klare seg lenger uten mat og penger og vente for det var vel derfor de kom og det er jo ingen selvfølge for noen mennesker uansett hvor og hva dem har gjort å ha penger. Heller ikke mat. Det er ikke bare utlendinger. Jeg har selv opplevd hvordan NAV kan være og jeg er IKKE den eneste. Alltid er det NAV NAV NAV NAV NAV! Blir forbanna! Det ingen land i hele verden som sender så mye penger til fattige land som norge og ingen som tar i mot så mye i forhold til hvor mange mennesker som bor i landet her. Vi har også flest uteliggere og narkomaner i forhold til folketallet i hele europa. ER DET RART JEG BLIR FORBANNA? Sitter selv uten penger... men det driter jeg i så lenge jeg har det som trengs. Jeg er ikke ute etter penger men jeg er ute etter å få nok midler til å leve på lik linje med andre nordmenn så jeg kan sitte her å klage enda mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå