GrandMa Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Heisann. Nå på lørdag var jeg på et utested og hadde meg en pjolter eller tolv. Jeg leverte inn jakken min i betjent garderobe og når jeg skulle hente den igjen kunne de ikke finne jakken. Nå må utestedet erstatte jakken, men jeg sliter med å finne den noe sted og kan derfor ikke finne summen utestedet skal erstatte. Mulig den er gått ut av produksjon. Kjøpte den på Urban i julen 2009. Det var en Volcom Scout frakk i grå. Noen som vet om Volcom/Urban har et slags arkiv over produkter og priser? Og hvis ikke; Hvordan kan jeg finne ut av prisen? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Har du prøvd å spørre dem? Nå er jeg heller ikke ekspert på jus, men er det ikke slik at det er verdien av jakken slik den var da du mistet den som skal erstattes, slik at du ikke får like mye som den kostet originalt? Endret 9. februar 2011 av lokeland Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 De tar ikke telefonen. Hvis det er slik synes jeg det er veldig merkelig. Kan jo ikke kjøpe en identisk jakke tilbake og hvis jeg da ønsker samme jakken vil jeg lide et tap som følge av deres uaktsomhet. Tror det er sånn som du skildrer på biler, men tror ikke det er så lett å gjennomføre på andre gjenstander. Uansett har de sagt seg enige i å betale det fulle beløpet så det er ikke så veldig relevant. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Nå er jeg heller ikke ekspert på jus, men er det ikke slik at det er verdien av jakken slik den var da du mistet den som skal erstattes, slik at du ikke får like mye som den kostet originalt? Nei. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Nå er jeg heller ikke ekspert på jus, men er det ikke slik at det er verdien av jakken slik den var da du mistet den som skal erstattes, slik at du ikke får like mye som den kostet originalt? Nei. Når du først avkrefter det kan du gjerne fortelle hva som er fakta da. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg er overrasket over at de overhodet gjør vurderingen. Biler er lette å verdsette, alskens kommoditeter som jakker, bukser o.l. er langt vanskeligere å fastsette verdien av (hvis de nå ikke bruker nypris) så jeg ville trodd at slike utesteder opererte med en standard erstatningssum som de betalte ut i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Veldig mange av utestedene jeg har vært på har en erstatningssum på 500,- :/ Det er jo søren meg ikke nok til å erstatte skinnhanskene i jakkelomma engang! Lenke til kommentar
Hamar17 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Nå er jeg heller ikke ekspert på jus, men er det ikke slik at det er verdien av jakken slik den var da du mistet den som skal erstattes, slik at du ikke får like mye som den kostet originalt? Nei. Når du først avkrefter det kan du gjerne fortelle hva som er fakta da. Da er det naturligvis motsatt da. Slik at du får erstatning for hva plagget kostet originalt. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hvis du har hengt fra deg ytterklærne i en betjent garderobe, kan du kreve erstatning dersom klærne blir borte. Generelle ansvarsfraskrivelser fra restauranten eller garderobevakten vil ikke gjelde. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Nå er jeg heller ikke ekspert på jus, men er det ikke slik at det er verdien av jakken slik den var da du mistet den som skal erstattes, slik at du ikke får like mye som den kostet originalt? Nei. Når du først avkrefter det kan du gjerne fortelle hva som er fakta da. Da er det naturligvis motsatt da. Slik at du får erstatning for hva plagget kostet originalt. Han avkreftet kun min hypotese, han bekreftet ikke det motsatte. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Hate to break up the party, but: Noen som vet om Volcom/Urban har et slags arkiv over produkter og priser? Og hvis ikke; Hvordan kan jeg finne ut av prisen? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Nå er jeg heller ikke ekspert på jus, men er det ikke slik at det er verdien av jakken slik den var da du mistet den som skal erstattes, slik at du ikke får like mye som den kostet originalt? Nei. Når du først avkrefter det kan du gjerne fortelle hva som er fakta da. Da er det naturligvis motsatt da. Slik at du får erstatning for hva plagget kostet originalt. Han avkreftet kun min hypotese, han bekreftet ikke det motsatte. Utestedet er pliktig til å erstatte hans økonomiske tap. Den eneste muligheten for å løse det i praksis er å erstatte kjøpsprisen. Det er ikke mulig å fastslå verdien på jakken når den er forsvunnet. Hate to break up the party, but: Noen som vet om Volcom/Urban har et slags arkiv over produkter og priser? Og hvis ikke; Hvordan kan jeg finne ut av prisen? Hvorfor i alle dager spør du tilfeldige personer på internett om det i stedet for å bare kontakte butikken? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Fordi de visstnok ikke tar telefonen. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Hvorfor i alle dager spør du tilfeldige personer på internett om det i stedet for å bare kontakte butikken? Som sagt før ringer jeg sikkert 3 ganger dagen, men de tar ikke telefonen. Butikkene tar telefonen, men de sier bare jeg skal ringe hovedkontoret og hovedkontoret har tydeligvis telefonskrekk. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg tviler meget sterkt på at det ikke er noen som har vært tilgjengelig for å ta telefonen siden klokken 14 i går, så hvis det er tilfellet foreslår jeg at trådstarter anstrenger seg en liten smule mer. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hva med en e-mail? Unngår i det minste telefonskrekken.. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg tviler meget sterkt på at det ikke er noen som har vært tilgjengelig for å ta telefonen siden klokken 14 i går, så hvis det er tilfellet foreslår jeg at trådstarter anstrenger seg en liten smule mer. Var det dette jeg lagde topic for å få hjelp til? Jeg forsøker så godt jeg kan å få tak i dem. Jeg foreslår at du holder helt kjeft og heller finner deg et annet sted å trolle for du kan faen ikke vite hvor hardt jeg har prøvd. Forbanna knehøne. Hva med en e-mail? Unngår i det minste telefonskrekken.. Skal prøve meg på det. Endret 10. februar 2011 av GrandMa 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå