Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

En måded gammel Sandy Bridge maskin døde plutselig.

Anbefalte innlegg

Bygde meg en ny maskin for en måned siden.

Den består av:

Asus P8P67 EVO

Intel Core i5 2500K 3.30GHz

ASUS GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Strømforsyning: Mist 500BHE12

Maskinen døde mens den sto på, men ikke i bruk. Når jeg kobler til strøm lyser det dioder på hovedkortet, men det er ikke noen reaksjon når jeg prøver å slå den på. Hverken med bryteren montert på hovedkortet, eller på kabinettet. Altså ingen vifter starter, ingen piping, ingen reaksjon i det hele tatt.

Hadde det vært noe annet enn hovedkortet ville vel vifter og slikt startet. En mulighet er vel kanskje strømforsyningen, men da burde det vel ikke vært lys på hovedkortet?

Noen som har noen meninger om hva det kan være?

Ørjan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koblet fra alt som kunne kobles fra, med unntak av prosessor. Ingen reaksjon.

Koblet PSU til en PSU-tester, ikke noe signal. Nytter heller ikke å jumpstarte PSU. Antar derfor at det var strømforsyningen som gikk gaiken.

Bestiller ny med det samme, kanskje den kommer før helga dersom jeg benytter H2.

Synspunkter?

Ørjan

Lenke til kommentar

Bra PSU du har kjøpt som erstatning. Jeg har opplevd tilnærmet identisk samme som deg: jeg hadde en mist 500w som døde etter knapt nok å ha vært brukt i ett år. Fikk ny mist 500w "rev 3" fra Netshop, denne døde etter bare noen timer (maskinen sto avslått noen dager, når jeg da skrudde den på sa det pang).

Aldri mer mist, ikke verdt bryet å be om enda en ny dritt-PSU fra netshop!

Corsair er tingen :)

Lenke til kommentar

Ja, vurderte først å gå for noe billigere, men fant ut at det var like greit å kjøpe noe skikkelig først som sist. Var en rimelig stor eske som kom. Strømforsyningen lå i en egen myk pose. Det fulgte også med en pose for oppbevaring av de kablene som ikke er i bruk. Veldig kjekt å slippe en menge ubrukte kabler i kabinettet. Stille er den også med 14cm vifte. Den anbefales sterkt iallefall til tross for prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...