kns Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg lurer på hvordan jeg finner/om det i Windows finnes spesialtegnet V med en "multiplikasjonsprikk" over, med prikken plassert som i en "i". Regner med dette er et kjent matematisk tegn. Jeg bruker det i medisinsk jobbsammenheng, hvor det betyr volum x tid. Vet imidlertid ikke om tegnet har et spesifikt navn/betegnelse. Har forsøkt å google dette, men finner ikke noe. Noen som vet? Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Kan det være noe slikt ? Ṽ Start > kontrollpanel > Skrifter > Finn et tegn Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Denne prikken symboliserer forandring over tid (rate of change på engelsk) og er brukt i mange fagfelt. Einaste måten å skrive dette tegnet som eg kjem på i farta er via formel-funksjon i f.eks MS Word. Lenke til kommentar
kns Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Hei, og beklager forsinket svar! Takk begge to for nyttige svar. Det stemmer at symbolet betyr foranding over tid, eller i mitt fagfelt, volum over tid. Jeg har eksperimentert litt, men fant heller ingen annen metode enn å lage "formel" i MS Word. Fant det i hvert fall ikke i noen charset eller hurtigtastkombinasjonr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå