Trondster Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Kommer en del an på om du vil ha zoomoptikk eller fastoptikk. Fastoptikk er mer lyssterk og har typisk bedre bildekvalitet, men zoomoptikk er mye mer fleksibel. Uansett vil jeg anbefale å anskaffe en normalzoom. Du kan også vurdere et "vanlig" makroobjektiv, så du også kan ta nærbilder opp mot 1:1 - MP-E 65mm er et forholdsvis spesialisert makroobjektiv, for å si det mildt.. Lenke til kommentar
Heaven Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Du har fått mange gode råd her! Ta gjerne også en titt på denne enkle oversikten: http://www.objektivguide.com/objektiver/objektiv%20anbefaling%20_%20canon%20crop.html Lenke til kommentar
murrik Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 gikk for Canon EF 50mm f/1.4 USM. (den var heldigvis satt som favoritt på siden) Av det lille jeg har testet inne virker det meget fett. Jeg er jo så glad i slik bokeh og depth of field, så tror jeg skal få en god vår. igjen, takk for gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå