Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere pc uten cd-rom

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en Acer timeline x og denne har ikke cd-rom. her endag, fikk jeg bluescreen og den begynte å pipe, etter det har jeg ikke fått startet virusprogrammet heller ikke kommet meg på nett. prøvd å installere annet virusprogram via minnepenn men dette for jeg beskjed om at ikke er gyldig. Andre tiltak:

- reebota i bios.

- defragmentert disk.

-innstalert ny nettverksdriver.

hva gjør jeg ?

har glemt og sikkerthetskopiere systemet over på minnepenn . hvordan løser jeg dette?????

HJELP.

Windows 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en installasjonsDVD å jobbe fra så er det relativt enkelt å legge installasjonen over til USB minnepenn og installere derfra. Bare google windows 7 USB installation eller tilsvarende søketermer.

Er du derimot villig til å feilsøke problemet for å løse det fremfor å bare installere på nytt så er STOPkoden for bluescreenen det første du må fortelle oss...

-Stigma

Lenke til kommentar

Har ingen cd nei, så vil vel helst prøve å feilsøke å løse problemet. :)

Problemet er at jeg ikke for "blå" skjerm med feilkode, jeg får beskjed at windows at jeg akkurat har fått en bluescreen.. men feilkoden står sikkert der hvis jeg trykker på detaljer:P hehe.

skal se hva jeg får gjort da jeg kommer ifra jobb..

Lenke til kommentar

Har ingen cd nei, så vil vel helst prøve å feilsøke å løse problemet. :)

Problemet er at jeg ikke for "blå" skjerm med feilkode, jeg får beskjed at windows at jeg akkurat har fått en bluescreen.. men feilkoden står sikkert der hvis jeg trykker på detaljer:P hehe.

skal se hva jeg får gjort da jeg kommer ifra jobb..

ja feilkoden står på "detaljer" når du har fått startet pcen etter bluescreen. prøv å søk på koden litt så kansje du finner løsningen på nette

Lenke til kommentar

nå har jeg fikset det med bluescreen, kjørte bare en minnetest og det løste problemet, sto et problem løst... men nå kommer jeg ikke på nett.

Her er problemet: trådløs nettverkstilkoblingen har ikke gyldig ip-konfigrasjon.

gjelder en acer aspire timeline x 3820tg

Har vært koblet opp mot denne router før uten problemer. dette skjedde etter bluescreen.

Lenke til kommentar

Du løste en bluescreen ved å kjøre en minnetest? ...

Om det var noe galt med minnet så er det jo ingenting software kan gjøre med det. Det høres ut som du kan ha feiltolket for å være ærlig.

-Stigma

Ikke veit jeg hva som skjedde, men kjørte en minnetest via bios, og da kom det et problem løst, så kom jeg inn på windows uten bluescreen. mulg det var tilfeldig:P men det funker fortsatt. men det med nettet er irriterende.

for jeg bluescreen iigjen formaterer jeg via ekstern dvd-rom og kjøper en ny windows cd.

men da kan sikkert hjelpe meg med nettet også??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...