kvernbraten Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei.. Har en Acer timeline x og denne har ikke cd-rom. her endag, fikk jeg bluescreen og den begynte å pipe, etter det har jeg ikke fått startet virusprogrammet heller ikke kommet meg på nett. prøvd å installere annet virusprogram via minnepenn men dette for jeg beskjed om at ikke er gyldig. Andre tiltak: - reebota i bios. - defragmentert disk. -innstalert ny nettverksdriver. hva gjør jeg ? har glemt og sikkerthetskopiere systemet over på minnepenn . hvordan løser jeg dette????? HJELP. Windows 7. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Har du en installasjonsDVD å jobbe fra så er det relativt enkelt å legge installasjonen over til USB minnepenn og installere derfra. Bare google windows 7 USB installation eller tilsvarende søketermer. Er du derimot villig til å feilsøke problemet for å løse det fremfor å bare installere på nytt så er STOPkoden for bluescreenen det første du må fortelle oss... -Stigma Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det enklaste er vel å kjøpe (eller låne) ekstern CD-rom. Ser på prisguiden at du får ekstern CD-rom for under 500 kroner (billegaste 300kr). Lenke til kommentar
kvernbraten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Har ingen cd nei, så vil vel helst prøve å feilsøke å løse problemet. Problemet er at jeg ikke for "blå" skjerm med feilkode, jeg får beskjed at windows at jeg akkurat har fått en bluescreen.. men feilkoden står sikkert der hvis jeg trykker på detaljer:P hehe. skal se hva jeg får gjort da jeg kommer ifra jobb.. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvis du har en stor nok minnepenn kan du laste ned windows utgaven fra nettet, og extracte filene fra ISO fila over på minnepennen og bruke samme lisenskode som før Lenke til kommentar
heskea Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Har ingen cd nei, så vil vel helst prøve å feilsøke å løse problemet. Problemet er at jeg ikke for "blå" skjerm med feilkode, jeg får beskjed at windows at jeg akkurat har fått en bluescreen.. men feilkoden står sikkert der hvis jeg trykker på detaljer:P hehe. skal se hva jeg får gjort da jeg kommer ifra jobb.. ja feilkoden står på "detaljer" når du har fått startet pcen etter bluescreen. prøv å søk på koden litt så kansje du finner løsningen på nette Lenke til kommentar
kvernbraten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 nå har jeg fikset det med bluescreen, kjørte bare en minnetest og det løste problemet, sto et problem løst... men nå kommer jeg ikke på nett. Her er problemet: trådløs nettverkstilkoblingen har ikke gyldig ip-konfigrasjon. gjelder en acer aspire timeline x 3820tg Har vært koblet opp mot denne router før uten problemer. dette skjedde etter bluescreen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Du løste en bluescreen ved å kjøre en minnetest? ... Om det var noe galt med minnet så er det jo ingenting software kan gjøre med det. Det høres ut som du kan ha feiltolket for å være ærlig. -Stigma Lenke til kommentar
kvernbraten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Du løste en bluescreen ved å kjøre en minnetest? ... Om det var noe galt med minnet så er det jo ingenting software kan gjøre med det. Det høres ut som du kan ha feiltolket for å være ærlig. -Stigma Ikke veit jeg hva som skjedde, men kjørte en minnetest via bios, og da kom det et problem løst, så kom jeg inn på windows uten bluescreen. mulg det var tilfeldig:P men det funker fortsatt. men det med nettet er irriterende. for jeg bluescreen iigjen formaterer jeg via ekstern dvd-rom og kjøper en ny windows cd. men da kan sikkert hjelpe meg med nettet også?? Lenke til kommentar
kvernbraten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Nå har jeg vært å lånt både ekstern cd-rom og win 7 cd... så nå løser det seg sikkert.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå