Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Fikk forresten tak i 70-200 f2,8L IS ll ny for kr 11999.- Jett hvor, nei det var ikke FV :tease: Rettet prisen Endret 16. februar 2011 av Snekker`n Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Konseptet om å få "ny", "migrert" eller "flyttet" nettbutikk er at det er ny funksjonalitet, nytt design og/eller en helt ny og endret plattform. Ingen av delene er skjedd - serverne, eller nettbutikken om du vil, står uendret i off-site serverparken sin, FotoVideo har flyttet lageret sitt til den nye lokasjonen. Det at "de har flyttet nettbutikk", og derfor nødvendigvis skal ha masse nettilbud for å feire at nettbutikken har fått nytt lager, er et konsept du har funnet på, og hyler og skriker om på flere fora. Har vært med på flere flytt av store serverparker, og når det går som det skal, så er det absolutt ingen konsekvenser (muligens noen minutter eller opp til et par timer nedetid natterstid) - det er ingen synlige endringer for kundene - de samme gamle applikasjonene kjører på serverne i et annet driftssenter, eller de faktiske serverne er klonet/flyttet over. Flytt av nettbutikken - serverne - er da heller ikke noe spesielt eller noe å feire. Edit - hvorfor gidder jeg, egentlig. Endret 16. februar 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Konseptet om å få "ny", "migrert" eller "flyttet" nettbutikk er at det er ny funksjonalitet, nytt design og/eller en helt ny og endret plattform. Ingen av delene er skjedd - serverne, eller nettbutikken om du vil, står uendret i off-site serverparken sin, FotoVideo har flyttet lageret sitt til den nye lokasjonen. Det at "de har flyttet nettbutikk", og derfor nødvendigvis skal ha masse nettilbud for å feire at nettbutikken har fått nytt lager, er et konsept du har funnet på, og hyler og skriker om på flere fora. Har vært med på flere flytt av store serverparker, og når det går som det skal, så er det absolutt ingen konsekvenser (muligens noen minutter eller opp til et par timer nedetid natterstid) - det er ingen synlige endringer for kundene - de samme gamle applikasjonene kjører på serverne i et annet driftssenter, eller de faktiske serverne er klonet/flyttet over. Flytt av nettbutikken - serverne - er da heller ikke noe spesielt eller noe å feire. Edit - hvorfor gidder jeg, egentlig. Har ingen problem med å forstå hva du sier,desverre har du problemer med å forstå hva jeg sier. Nemmelig at lager og betjening for nettbutikken har flyttet sammens med resten av gjengen til nye lokaler. Vi påpeker også at det er feil av FV å utestenge nettkundene fra tilbudene, noe som nå viser seg å gi resultater da de i dag åpnet opp også for nettkunder. Ja jeg sier vi,for det er nemmelig ikke bare jeg som reagerer og jeg reagerer ikke for at jeg skal handle dær,tvert om jeg skal ikke handle noe dær. Endret 16. februar 2011 av Snekker`n Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Har ingen problem med å forstå hva du sier,desverre har du problemer med å forstå hva jeg sier. Nemmelig at lager og betjening for nettbutikken har flyttet saammens med resten av gjengen til nye lokaler. Det er irrelevant. De feirer at den nye fysiske butikken har fått en ny, fantastisk oppgradering - for de som handler i den fysiske butikken. Har nettbutikken fått noen oppgradering? Nei. Er det på noen måter endringer i nettbutikken? Nei. Er det noe å feire at man har flyttet et lager? Nei. Som min tidligere analogi - det er fest og gratis boller i den fysiske butikken som feirer, ikke nødvendigvis på nettet, og ikke nødvendigvis i de andre fysiske butikkene. Enkelt. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Som min tidligere analogi - det er fest og gratis boller i den fysiske butikken som feirer, ikke nødvendigvis på nettet, og ikke nødvendigvis i de andre fysiske butikkene.Kjipt av nettbutikken å ikke dele ut boller, IMO 3 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Ja jeg sier vi,for det er nemmelig ikke bare jeg som reagerer og jeg reagerer ikke for at jeg skal handle dær,tvert om jeg skal ikke handle noe dær. Skjønner ikke vitsen hvorfor du sitter og kverner om det samme om og om igjen når du har bestemt deg for aldri å handle på FV igjen.Forøvrig, gratulerer med ett grisebillig 70-200 IS vII Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Har ingen problem med å forstå hva du sier,desverre har du problemer med å forstå hva jeg sier. Nemmelig at lager og betjening for nettbutikken har flyttet saammens med resten av gjengen til nye lokaler. Det er irrelevant. De feirer at den nye fysiske butikken har fått en ny, fantastisk oppgradering - for de som handler i den fysiske butikken. Har nettbutikken fått noen oppgradering? Nei. Er det på noen måter endringer i nettbutikken? Nei. Er det noe å feire at man har flyttet et lager? Nei. Som min tidligere analogi - det er fest og gratis boller i den fysiske butikken som feirer, ikke nødvendigvis på nettet, og ikke nødvendigvis i de andre fysiske butikkene. Enkelt. Utgangspunktet fra meg var at ALLE kunder burde få ta del i feiringen,noe som ser ut til å bli en realitet nå,nettop fordi vi er mange som har klaget . Det feires åpning av ny butikk,denne butikken inneholder også en nettbutikk. Den fysike butikken har fått nye lokaler,varebeholdningen er stort sett den samme. nettbutikken har fått nye lokaler og varebeholdningen er stort sett den samme . Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 å ro med knekte årer gir dårlig fremdrift Hvorfor ror du fortatt da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Ja jeg sier vi,for det er nemmelig ikke bare jeg som reagerer og jeg reagerer ikke for at jeg skal handle dær,tvert om jeg skal ikke handle noe dær. Skjønner ikke vitsen hvorfor du sitter og kverner om det samme om og om igjen når du har bestemt deg for aldri å handle på FV igjen.Forøvrig, gratulerer med ett grisebillig 70-200 IS vII Jeg svarer jo stort sett på henvendelser fra folk som ikke vil innse at nettbutikken har flyttet,hadde de klart å innrømme det istedenfor å motsi det hele tiden,hadde jeg jo sluppet å svare :-))) at det så er uenighet om hvem som skal/skulle få være med på festen er så, men vi ser jo nå at min og mange andres klage har båret frukter og at FV nå har åpnet for nettsalg på tilbudene, dette er ikke minst viktig siden de sist gjorde tabbe ved tilbud,selv gikk ut å sa at dette aldri skulle hende igen (er omtalt på foto.no) Jepp ble rimelig objektiv ja,gleder meg til å ta det i bruk,pengene jeg sparer blir jeg vel å legge i noe annet fotoutstyr. rettet prisen,det skulle være 11999.- + at jeg slipper oppkravsgebyr Endret 16. februar 2011 av Snekker`n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Utgangspunktet fra meg var at ALLE kunder burde få ta del i feiringen,noe som ser ut til å bli en realitet nå,nettop fordi vi er mange som har klaget . Ja vi har skjønt at du føler deg urettmessig behandlet og er skuffet over at du ikke har fått være med på festen. Bortsett fra din klagetirade, så har jeg følelsen av at alle andre som har klaget, har klaget på det kaoset som hersket på mandag da FV ble tatt på senga. Det har FV prøvd å bøte på, og rydde opp i ettertid. Og jeg har fått inntrykk at det har også fått til. Det feires åpning av ny butikk,denne butikken inneholder også en nettbutikk. Den fysike butikken har fått nye lokaler,varebeholdningen er stort sett den samme. nettbutikken har fått nye lokaler og varebeholdningen er stort sett den samme . Nå er det hakk i plata her ... Det er såvidt jeg kan se, kun du som mener at nettbutikken er den samme butikken som den fysiske, og at har flyttet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Utgangspunktet fra meg var at ALLE kunder burde få ta del i feiringen,noe som ser ut til å bli en realitet nå,nettop fordi vi er mange som har klaget . Ja vi har skjønt at du føler deg urettmessig behandlet og er skuffet over at du ikke har fått være med på festen. Bortsett fra din klagetirade, så har jeg følelsen av at alle andre som har klaget, har klaget på det kaoset som hersket på mandag da FV ble tatt på senga. Det har FV prøvd å bøte på, og rydde opp i ettertid. Og jeg har fått inntrykk at det har også fått til. Det feires åpning av ny butikk,denne butikken inneholder også en nettbutikk. Den fysike butikken har fått nye lokaler,varebeholdningen er stort sett den samme. nettbutikken har fått nye lokaler og varebeholdningen er stort sett den samme . Nå er det hakk i plata her ... Det er såvidt jeg kan se, kun du som mener at nettbutikken er den samme butikken som den fysiske, og at har flyttet. Utgangspunktet mitt var en klage ja, jeg klaget på at nettkunder ikke fikk være med på kalaset og jeg var ikke alene om det. Dette har gitt resultater i form av at FV nå slipper nettkunder til tidligere. Er virkelig det så ille . Det viser jo bare at det nytter,hadde alle sittet og godtatt det som butikker gjør så hadde det ikke blitt rare forandringer . Hakk i plata er det vel nødvendigvis flere enn jeg som har her ,prøv å les dine egne innlegg :-)))) Foto.no har jo også en tråd,med en del missnøye. http://www.foto.no/c...id=524934&kat=1 Elin Tuv Sandvik bekrefter jo forresten dær at nettbutikken lager er flyttet,noe enkelte her ikke var med på tidligere. Dette er opplagt en feil. En del ordrer ble ved en feil slettet ved flytting av lageret. Endret 16. februar 2011 av Snekker`n Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Klagene har vel i stor grad gått på at folk har bestilt på nett og så fått bestillingene slettet på grunn av at varen er utsolgt. Så hvis fotovideo skal ta noe lærdom av dette, så er det at neste gang de har en lignende kampanje, så bør de bare droppe nettsalg-biten. 2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Klagene har vel i stor grad gått på at folk har bestilt på nett og så fått bestillingene slettet på grunn av at varen er utsolgt. Så hvis fotovideo skal ta noe lærdom av dette, så er det at neste gang de har en lignende kampanje, så bør de bare droppe nettsalg-biten. Heldigvis for dem så går de andre veien, i motsetning til deg ser det ut som de prøver å gå i riktig retning og prøver å tenke på kundene . Jeg er rimelig sikker på at nettkundene totalt sett står for en større del av omsetningen en butikken gjør og ved å utestenge kunder fra tilbud slik du ønsker så tror jeg fort det blir flere som flytter til en annen butikk enn vi som allerede har flyttet . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg sendte som sagt en forespørsel til FV ang dette med lager og har nå fått svar,håper det kan gjøre ende på den delen ,da vi vet at lagret er flyttet. Hei Butikk og nettbutikk har samme lager og de samme priser. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg ser at FV er utsolgt for Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM Men at den ligger på nettet til tilbudspris,vil de som da bestiller få den til tilbudspris eller ?? http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Objektiver/Canon/Makro/Canon-EF-100mm-F28-L-Macro-IS-USM-med-Hybrid-IS-119521.aspx Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg var innom en liten tur i dag, ikke spesielt optimistisk, men tenkte jeg kunne prøve. Jeg visste hva jeg skulle ha, jeg visste det ikke var på tilbud og var spent på om jeg måtte stille meg i kø bak alle som skulle ha tilbudsvarer og masse hjelp. Men de hadde en egen kø for sånne som meg gitt, så det gikk raskt og smertefritt! :smileysomtaravseghatten: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg var innom en liten tur i dag, ikke spesielt optimistisk, men tenkte jeg kunne prøve. Jeg visste hva jeg skulle ha, jeg visste det ikke var på tilbud og var spent på om jeg måtte stille meg i kø bak alle som skulle ha tilbudsvarer og masse hjelp. Men de hadde en egen kø for sånne som meg gitt, så det gikk raskt og smertefritt! :smileysomtaravseghatten: Bra de har fikset det,var vel en som var innom tidligere i uka og skulle ha noe som ikke var på tilbud,han ga opp og la varene tilbake fordi alle måtte i samme kø. regner med at det var før de fikk alle kassene opp å gå. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Noen som skal benytte seg av morgendagens tilbud? Eller venter folk til fredag og lørdag? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg var der et kvarter før de skulle åpne i dag. Fikk kølapp nr 48. Gratis kaffe og brus mens jeg ventet. Syns det fungerte helt fint. Total ventetid var en time og 15 min. Ikke ille i det hele tatt. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Noen som skal benytte seg av morgendagens tilbud? Eller venter folk til fredag og lørdag? Budjettet mitt er ca 8-10 lapper.For min del blir det å vurdere om jeg skal kjøpe D7000, eller ett af-d 105mm f/2dc, eller af-d 135mm f/2dc, ser ut som de to siste er på tilbud... Vurderer også å skippe hele FV for denne gang for så å gå for ett Zeiss Makro Planar 50mm. Er i tenkeboksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg